کد مطلب: ۵۹۲۴۰۰

اختصاص قطار فوق‌العاده از ۱۰ آبان برای مترو تهران

اختصاص قطار فوق‌العاده از ۱۰ آبان برای مترو تهران

ساعات اجرای طرح ترافیک از ۱۰ آبان افزایش می‌یابد؛ شورای شهری‌ها نسبت به افزایش مضاعف مسافران مترو هشدار داده‌اند و مدیران شهری می‌گویند از دو روز آینده قطارهای فوق‌العاده در صورت ازدحام جمعیت در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلسه هفتادم شورای عالی ترافیک شهر تهران اواخر هفته گذشته با حضور اعضای این شورا جهت تصمیم‌گیری در مورد ساعات اجرای طرح ترافیک برگزار شد.

مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تصمیمات این جلسه اعلام کرد: بررسی ها نشان داد که یکی از این عوامل موثر بر شرایط سنگین ترافیک بی‌اثر شدن محدودیت های تردد اعمال شده در طرح ترافیک بود زیرا اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح به ساعت ۸:۳۰ صبح و از ۱۸ به ۱۶ تعییر کرده بود. لذا جمع بندی بر این شد که این ساعات تعییر کند. در گام اول از تاریخ ۱۰ آبان ماه ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ صبح و ساعت عصر گاهی از ۱۶ به ۱۷ تغییر خواهد کرد.

همچنین قرار شد در گام بعدی از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷ به ۱۸ تغییر خواهد کرد.

این تصمیم گلایه بسیاری از شهروندان را به همراه داشته چرا که کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی سبب می‌شود از ۱۰ آبان آمار مسافران مترو و اتوبوس به شدت افزایش یابد این در حالی است که کرونا هنوز کامل مهار نشده و روزانه هنوز در پایتخت حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کووید ۱۰ جان خود را از دست می‌دهند.

در حال حاضر ۱۶۱ قطار مترو فعال است/اختصاص قطار فوق العاده از ۱۰ آبان

درباره آمار مسافران مترو و تمهیدات شرکت بهره‌برداری مترو تهران به سراغ علی عبدالله‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتیم.

وی درباره این موضوع گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها به دلیل جهت رعایت فاصله اجتماعی در حداقل‌ترین زمان ممکن است و این روند همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته اگر با ازدحام جمعیت در سکو‌ها مواجه شویم حتماً قطارهای فوق‌العاده را برای جابجایی مسافران در نظر خواهیم گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه مترو تهران دارای ۱۷۱ قطار است، گفت: حدود ۲۵ درصد از قطارها همیشه در وضعیت تعمیرگاهی قرار دارند و در شرایطی که ساعات طرح ترافیک قرار است افزایش یابد زمان تعمیر قطارها نیز سرعت خواهد یافت.

عبدالله‌پور بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۱ قطار مترو فعال است و مابقی در شرایط تعمیرگاهی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل داریم تا تمهیدات لازم را جهت خدمت‌رسانی به مسافران انجام دهیم گفت: تجربه نشان داده که اوایل اجرای افزایش ساعت طرح ترافیک استقبال مسافران یک‌باره از مترو افزایش می یابد ولی به تدریج آمار کمتر می‌شود و به وضعیت نرمال می‌رسد.

منبع: فارس

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.