خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۰۳۹۵

قطر تحقیقات درباره جنگ پولی علیه خود را آغاز کرد

قطر تحقیقات درباره جنگ پولی علیه خود را آغاز کرد

سخنگوی دولت قطر از آغاز تحقیقاتی درباره تلاش محاصره‌کنندگان قطر برای ضربه زدن به ارز ملی این کشور و جنگ مالی علیه دوحه خبر داد.

سیف بن احمد آل ثانی مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر گفت که تحقیقات درباره تلاش محاصره‌کنندگان قطر برای توطئه علیه ارز ملی این کشور در ابتدای بحران به‌وجودآمده با این کشور آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، آل ثانی گفت که یک سازمان مالی بین‌المللی که تعدادی از سرمایه‌گذاران اماراتی سهام‌دار آن هستند، دستوراتی مبنی بر توقف معاملات با ریال قطر در اروپا و آسیا صادر کرده است.

این افشاگری آل ثانی آغازگر فصل جدیدی از بحران بین قطر و همسایگان آن در حاشیه خلیج‌فارس است.

آل ثانی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه افزود که اگر روشن شود این جنگ مالی صحت داشته است، در آن صورت بسیار شرم‌آور و خطرناک نه تنها برای اقتصاد قطر بلکه برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

این مقام قطری همچنین اظهار داشت که یکی از موسسات مالی تعامل با ریال قطر به مدت چند روز را متوقف کرده بود که با اقدام ما دوباره معاملات از سر گرفته شد.

پیش از این نیز برخی سایت‌های آمریکایی از توطئه امارات برای جنگ مالی علیه دوحه خبر داده بودند.

چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، امارات و بحرین از حدود 5 ماه پیش به بهانه حمایت قطر از تروریسم و نزدیکی روابط با ایران، حماس و اخوان‌المسلمین روابط خود با قطر را قطع کرده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.