کد مطلب: ۳۷۸۰۲۷

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قطعی برق در تابستان نداریم

قطعی برق در تابستان نداریم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: امسال پشت سدها ذخایر آبی بسیاری داریم بنابراین در تابستان با بحران خاموشی برق رو به رو نیستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امسال تابستان با بحران خاموشی برق رو به رو خواهیم شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: امسال با بحران قطعی برق رو به رو نیستیم و نگرانی‌ها در این زمینه کمتر است؛ چرا که امسال پشت سدها ذخایر آبی بسیاری داریم و با بارندگی‌های اخیر کمبود برق آبی سال گذشته ( سه الی چهار هزار مگابات) جبران شده است.

حمیدرضا صالحی افزود: البته امسال در حوزه صادرات برق با برخی کشورهای منطقه تعهدات داریم. قرارداد صادرات برق به عراق امسال هم تمدید و قرار شد به طور متوسط حدود هزار تا هزار و 500 مگاوات به این کشور همسایه برق صادر کنیم. البته سال گذشته به دلیل بحران و کمبود برق در داخل کشور صادرات این محصول به عراق کاهش یافت.

او اظهار کرد: تا زمانی که موضوع اقتصاد برق در کشور حل نشود و توازن بین تولید و مصرف ایجاد نشود باید بپذیریم که با معضل خاموشی‌ها رو به رو هستیم. افزایش مصرف برق به دلیل قیمت ارزان آن مداما در حال شتاب است. حال امیدواریم که مسئولان با سیاست توسعه بتوانند این صنعت را حفظ و ارتقا بخشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.