کد مطلب: ۸۱۷۱۶۵

برق شهرک‌های صنعتی حداکثر یک روز در هفته قطع می‌شود

برق شهرک‌های صنعتی حداکثر یک روز در هفته قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به اینکه امسال حداکثر یک روز در هفته قطعی برق شهرک‌ها داریم، اعلام کرد هنوز روز و ساعت این قطعی‌ها مشخص نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، گفت: هم اکنون بیش از 40 قرارداد با نیروگاههای مقیاس کوچک داخل شهرکهای صنعتی برای تولید 280 مگاوات برق وجود دارد که تعدادی از این ها به بهره برداری رسیده و 80 مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی توسط همین نیروگاهای مقیاس کوچک در حال تولید است.

وی با بیان اینکه ناترازی تولید برق، یکی از مسائل مهم کشور است گفت:‌ امسال با توجه به گزارشی که وزارت نیرو اعلام کرده بخشی از این ناترازی جبران شده اما میزان مصرف برق کشور هم افزایش یافته است.

صادقی افزود:‌ سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو, وزارت صمت و واحدهای صنعتی امضا و مقرر شد هفته یک روز و با اطلاع قبلی برق شهرک‌های صنعتی استان تهران و در سطح کشور قطع شود.

صادقی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که در زمینه قطعی برق شهرکهای صنعتی انجام شد، دستگاههای تولیدی در مقایسه با سال‌های قبل آسیب کمتری دیدند زیرا در سال‌های گذشته بی‌برنامگی و نوسانات برق، به دستگاههای تولیدی آسیب های زیادی وارد کرد.

وی گفت: طبق ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار اگر دولت نتواند خدمات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را ارائه دهد باید روش‌های جبران را تامین کند که این مطالبه جدی این واحدهاست و خواستار عدم قطعی برق و جبران خسارت هستند.

صادقی افزود:‌ واحدهای صنعتی امسال هم باید با دولت و ما همکاری لازم را داشته باشند تا در سه ماه پیک مصرف برق، با مصرف کمتر, شاهد قطعی برق هم در حوزه صنعت، هم در بخش خانگی نباشیم.

وی ادامه داد:‌ اما امسال هم حداکثر یک روز قطعی برق وجود دارد، هنوز روز و ساعتش مشخص نیست. نظر بخش صنعت 8 ساعت بود اما وزارت نیرو 12 ساعت را در هفته پیشنهاد داد که با برنامه‌ریزی‌هایی که با واحدهای صنعتی خواهیم داشت در روزهای آینده روز و ساعت آن مشخص می شود.

وی افزود: امیدواریم وزارت نیرو با تمهیداتی که انجام داده ناترازی ها به حداقل برسد و قطعی در حوزه صنعت کمتر شود.

چالش عدم دریافت مطالبات

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران همچنین گفت:‌ نیروگاههای مقیاس کوچک چند مشکل دارند مشکلی اصلی آنها نپرداختن مطالباتشان توسط وزارت نیروست که برای سرمایه در گردش با مشکل مواجه شده اند.

وی افزود: مشکل دیگر، افزایش نرخ قیمت خرید تضمینی است که وزارت نیرو تعیین می کند این قیمتها با توجه به افزایش نرخ تورم و دلار به روز رسانی نمی شود.

صادقی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی همچنین از قطعی گاز هم گلایه داشتند، گفت: سال گذشته به خاطر مشکلاتی که در انتقال گاز پیش آمد تولید آنها کاهش یافت، انتظار صنعتکاران این است که قطعی ها به حداقل برسد تا آنها بتوانند با حل مشکلات، بحث تولید و رقابت را از دست ندهند.

وی افزود: با قطعی گاز، این واحدها نمی توانند تولید برق داشته باشند اینها مسائلی است که رغبت را در ایجاد نیروگاه‌ها سی‌اچ‌پی (تولید همزمان برق و حرارت)‌ و ادامه فعالیت مختل می کند که خطر بزرگی است زیرا ما می توانیم از کمک بخش خصوصی استفاده کنیم و بخشی از کمبود تولید برق را از این طریق تامین کنیم.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: اما برای سرمایه گذارانی که علاقمند به احداث نیروگاه مقیاس کوچک هستند به ازای هر مگاوات، 100 متر مربع زمین رایگان در اختیار آنها قرار خواهیم داد و اگر امکانات شهرک‌ها در بحث گازرسانی جوابگو باشد حتی حاضر هستیم انشعابات گاز آنها را رایگان در اختیار قرار دهیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    🙃😁🤭
    با توسعه مزارع بیت کوین مسئولان چشم اندازهای روشن تری می خواستند برای کشور و صنعت رقم بزنند.
    پس مشکل کمبود برق داشتید یا ندارید؟
    🙃😁🤭😂🤣

  • محسن

    😂🤣🤭😁🙃🙂😊
    بالاخره دلاور مردان مجلس و دولت در ادامه لجبازی در توسعه مزارع استخراج رمز ارزها و بیت کوین موفق به خاموش کردن چراغ صنعت شدند