کد مطلب: ۵۶۲۵۰۷

درخواست فولادسازان برای پایان دادن به قطع برق صنعت فولاد

درخواست فولادسازان برای پایان دادن به قطع برق صنعت فولاد

شرکت‌های فولادسازی در نامه‌‌ای به وزیر صنعت خواستار پایان یافتن قطعی برق این صنعت برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر به صنعت فولاد شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در واکنش به اعمال محدودیت‌های اخیر توانیر در شرایط کمبود برق با ارسال نامه‌ای به علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: محدودیت‌های اخیر موجب تعطیلی کارخانجات فولاد شده و اثرات نامطلوب بر تنظیم بازار داخلی محصولات فولادی دارد و باعث اخلال در روند صادرات و ارزآوری می شود.

در حالی که شرکت های فولادی که به تعطیلی اجباری مکلف شده‌اند از هیچ حمایتی برای جبران هزینه های مالی، بیمه‌ای و کارگری برخوردار نمی‌شوند.

با توجه به تفاوت فاحش میان مصرف برق در حلقه‌های مختلف زنجیره، ضرورت دارد با بازنگری فوری در ابلاغیه اخیر، حداقل امکان فعالیت و تولید برخی خطوط فراهم شود.

میزان مصرف برق زنجیره فولاد صرفاً در حلقه ذوب و فولادسازی بیشتر از سایر صنایع می باشد و سایر حلقه های زنجیره فولاد مصرفی مشابه سایر صنایعی دارند که در حال حاضر مجاز به فعالیت هستند.

بر این اساس و به منظور مدیریت تولید و بازار داخلی و صادراتی زنجیره فولاد در شرایط بحرانی فعلی ناشی از کمبود برق( ۳ هفته اعلامی )، پیشنهاد می گردد:

۱- حلقه های مختلف زنجیره فولاد (به جز ذوب و فولادسازی) مشابه سایر صنایع از جمله کاشی و سرامیک، آلومینیوم و …) امکان فعالیت و تولید داشته باشند.

۲- کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولادسازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید کنند.

ضمناً این انجمن آمادگی دارد در راستای تامین منافع ملی و کمک به پایداری شبکه برق کشور و با همکاری واحدهای تولیدی، به جای دستور تعطیلی به کلیه کارخانجات زنجیره فولاد، کاهش برق مصرفی مورد انتظار از صنعت فولاد در هفته های آتی را برنامه ریزی و مدیریت کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.