کد مطلب: ۵۷۱۱۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطع گاز هم به مشترکان ضرر می‌زند؟ / سریال طولانی و غم‌انگیز قطعی‌ها

قطع گاز هم به مشترکان ضرر می‌زند؟ / سریال طولانی و غم‌انگیز قطعی‌ها

در هفته‌ای که گذشت علاوه بر خاموشی‌های گسترده کل کشور و نبودن آب در برخی از استان‌ها، گاز تهران هم به دلیل تعمیرات قطع شده بود و حالا مشترکان که از آسیب دیدن وسایل الکتریکی خود ترسیده‌اند، در گوگل سرچ می‌کنند که آیا قطعی گاز هم به وسایل خانه آسیب می‌زند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت گاز تهران دیروز با اطلاعیه قبلی اقدام به قطع گاز برخی از مناطق تهران کرد. شرکت گاز در اطلاعیه‌ای که منتشر کرد گفته بود چون زمان قطع گاز ممکن است طولانی شود، اگر این روند در زمستان رخ دهد، مانند برق مشکل‌ساز می‌شود زیرا سوخت وسایل گرمایشی گاز است و مردم در شش ماه سرد سال به گاز نیاز دارند.

البته مردم در حال حاضر هم به برای مصارف پخت‌وپز خود به گاز نیاز دارند و نمی‌توان گفت که چون وسایل سرمایشی با برق کار می‌کنند پس به گاز هم نیازی نیست.

قطع گاز آسیبی به مشترکان می‌رساند؟

با این حال تجارت‌نیوز، روز سه‌شنبه گزارشی درباره قطع گاز تهران منتشر کرد و برخی از مخاطبان پرسیده بودند که آیا قطع جریان گاز هم مانند برق ممکن است به برخی از وسایل خانه آسیب برساند؟ پیگیری‌های این رسانه از شرکت توزیع برق از این حاکی است که قطع گاز، ضرری به شهروندان نمی‌رساند. شرکت گاز تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: قطع گاز خسارتی به تاسیسات و وسایل منزل مانند لوازم گرمایشی نمی‌زند زیرا هنگامی که گاز قطع و دوباره وصل می‌شود این گاز وارد لوله‌ها می‌شود و نه وسایل خانگی پس اصلا خسارتی منازل را تهدید نمی‌کند.

برق، آب، گاز و واکسن نداریم اما تا دلتان بخواهد گرانی داریم!

ممکن است تغییر ولتاژ برق به یخچال و وسایلی الکترونیکی آسیب بزند اما قطع گاز مشکلی برای وسایل منزل به وجود نمی‌آورد ولی اگر شیر گازی از زمان قطع جریان گاز باز مانده باشد، ممکن است باعث انفجار در آن واحد شود و شهروندان باید به این نکته توجه کنند.

در ادامه نظراتی که برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در رابطه با این گزارش با ما در میان گذاشتند را می‌خوانیم:

«قطعی هوا فراموش نشه»

«برق که نداریم، واکسن نداریم، گاز نداریم، آب نداریم، نفس نداریم اما گرانی تا دلتان بخواهد داریم»

«سریال قطعی مثل مختارنامه طولانی و غم انگیزه»

«تمام این‌ سال‌ها این همه هزینه کردیم این همه تحریم شدیم که از خودمان برق تولید کنیم و حالا از مسولیین می‌پرسیم کجاست آن برق؟ چرا برق نداری گاز نداری؟»

«بیت کوین به ۴۶ هزار دلار رسید و ماینرهای خاموش روشن شدند .دلیل قطعی برق همین است و گاز هم برای تامین گاز نیروگاههای برق قطع میشه …اینجا ایران است ..آخر دنیا»

«بابا مردم عزیز را از چی می ترسانید؟ مگر ما در اروپا زندگی می کنیم که آرامش داشته باشیم مادر ایران زندگی می کنیم و نمی دانیم به چی زندگیمان خوش باشیم»

«دوباره تابستان با گرمای بی سابقه از راه رسید و قطعی برق شروع شد»

«یعنی الان قول میدن تهران و بقیه استان ها گاز داشته باشند؟»

برای مطالعه بیشتر در مورد وضعیت قطع گاز، گزارش « ماجرای قطع گاز چیست؟ » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لعنت بر خودمان