کد مطلب: ۱۷۸۴۲۰

قوانین سفت و سخت توتال برای سازندگان ایرانی

قوانین سفت و سخت توتال برای سازندگان ایرانی

عضو هیات‌رئیسه انجمن سازندگان صنعت نفت گفت: نزدیک به ۶۰ درصد ارزش مالی هر پروژه نفت و گاز مربوط به تجهیزات است که باید ساختار و رویکردها به گونه‌ای باشد که از ظرفیت داخل حداکثر استفاده را کرد.

سیروس تالاری عضو هیات رئیسه انجمن سازندگان صنعت نفت با اشاره به امضای تفاهمنامه کلی با توتال برای استفاده از تجهیزات داخل ایران در قرارداد فاز ۱۱ اظهار داشت: واقعیت این است که این شرکت یک چک لیست API پیش روی ما قرار داده که اگر سازنده‌ای برای همکاری معرفی می‌شود و باید این استاندارد را رعایت کند اما در حال حاضر ارتباط صنعتگران ما با API قطع است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: علیرغم اینکه صنعتگران ایرانی استاندارد را رعایت می‌کنند به دلیل نبودن ارتباطات رسمی نمی‌توانند استاندارد API را به صورت مصداقی اجرایی کنند، بنابراین موضوع نقض غرض بوده و ظرفیت دفاع از ساخت داخل وجود ندارد.

تالاری در ادامه با اشاره به اینکه برخی از اقلام ۱۰ گروه کالایی منجر به قرارداد شده، تصریح کرد: وزارت نفت در این خصوص کمک‌های لازم را در پرداخت‌ها و تسهیل انجام کار کرده و اکنون مسیر باز است که از ظرفیت داخلی برای تکمیل تولیدات و رفع نقاط ضعف محصولات استفاده شود.

وی همچنین گفت: با مسئولین بازرگانی توتال مذاکراتی داشته‌ایم و قرار شده که گروه‌های کارشناسی تشکیل شود و کارشناسان این شرکت مستقر شده و ظرفیت‌ها را راستی آزمایی کرده و با نیازهای خود تطبیق دهند.

عضو هیات رئیسه انجمن سازندگان صنعت نفت بیان کرد: فعلاً قرار است که توتال کارگاه آموزشی تشکیل دهد تا صنعتگران مشغول شوند و بدانند که توتال دنبال چه استاندردهایی است تا در آن جهت حرکت کنند و مشخص شود چه ظرفیت‌هایی از داخل می‌توان در اختیار این پروژه قرار داد.

وی در ادامه اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه نزدیک به ۶۰ درصد ارزش مالی هر پروژه نفت و گاز مربوط به تجهیزات است که باید ساختار و رویکردها به گونه‌ای باشد که از ظرفیت داخل حداکثر استفاده را کرد چرا که قطعاً شرکت‌های خارجی در برابر تولیدات داخل ایران مقاومت می‌کنند و استانداردهای سنگین وضع می‌کنند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.