کد مطلب: ۴۴۸۲۷۳

قیمت واقعی لیموترش ۱۸ هزار تومان است

قیمت واقعی لیموترش ۱۸ هزار تومان است

در حالی که قیمت مصوب لیمو ترش توسط ستاد تنظیم بازار ۱۸ هزار تومان اعلام شده است و فروشندگان تهدید شده‌اند در صورتی که از این قیمت‌ها سرپیچی کنند برخورد قانونی می‌شوند قیمت این محصول در بازار تا سه برابر و حتی بیشتر به فروش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش میدانی، قیمت این محصول در سطح خرده‌فروشی به قیمت‌های ۴۵ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان، ۵۴ هزار تومان و ۶۵ هزار تومان به فروش است درحالی که حداکثر قیمت تعزیراتی این محصول ۱۸ هزار تومان است.

نرخ این محصول در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است اما همیشه برای خرید موجود نیست و محدودیت خرید برای آن مشخص شده است.

قیمت لیموترش سنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز بر اساس درجه بندی کیفی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام شده و بار فروشان این میدان نیز تهدید به برخورد تعزیراتی در صورت گران فروشی شده‌اند.

در حالی که قیمت این محصول در بازار مصرف همچنان گران و بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد، فروشندگان با انصاف زیادی نیز هستند که در سطح خرده فروشی این محصول را در محدوده قیمت‌های تعیین شده و منطقی به فروش می‌رسانند.

بنابراین گزارش عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار پیش از این با ارسال نامه‌ای مشترک آنی و حائز اهمیت به انصاری، معاون وزیر و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، تابش، معاون وزیر رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، رؤسای سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها، ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران، دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان با موضوع ابلاغ تصمیمات تنظیم بازار لیموترش را مشمول مبارزه با احتکار دانست به موارد زیر اشاره کرد.

تعیین سقف قیمت تعزیراتی برای عرضه لیموترش در تمام سطوح زنجیره توزیع عمده ۱۵ هزار تومان و در سطح واحدهای صنفی خرده‌فروشی و زنجیره‌ای ۱۸ هزار تومان.

هدایت بخشی از کشفیات لیمو به شبکه توزیع سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری با نرخ تحویل درب سردخانه ۱۲ هزار تومان و خرده‌فروشی ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان و ۱۴۵۰۰ تومان است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.