کد مطلب: ۳۷۷۱۲۵

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلی از تولید و مصرف حل نکرد / بهترین راه‌حل تک نرخی شدن ارز است

ارز 4200 تومانی مشکلی از تولید و مصرف حل نکرد / بهترین راه‌حل تک نرخی شدن ارز است

رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: ارز چهار هزار و 200 تومانی نه مشکلی را از تولید حل کرده و نه دردی را از مصرف‌کننده دوا می‌کند، بنابراین بهترین راه حل این است که در این شرایط ارز تک نرخی شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ارز دولتی در مبادلات تجاری حذف خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قرار نیست ارز دولتی در برخی مبادلات تجاری حذف شود، ما چنین موضوعی را تا به حال نشنیده‌ایم.

مسعود خوانساری با اشاره به نگاه اتاق بازرگانی به تک نرخی شدن ارز اظهار کرد: نظر اتاق بازرگانی این است که ارز به سمت تک نرخی شدن حرکت کند. معتقدیم ارز چهار هزار و 200 تومانی نه مشکلی را از تولید حل کرده و نه دردی را از مصرف‌کننده دوا می‌کند، بنابراین بهترین راه حل این است که در این شرایط ارز تک نرخی شود.

او افزود: ارز تک نرخی باید از مکانیزم بازار پیروی بکند، بانک مرکزی هم موظف است نوسانات ناشی از تک نرخی شدن ارز را کنترل کند. چنانچه می‌خواهیم به قشر آسیب‌پذیر کمک کنیم بهترین راه حل این است که یارانه نقدی ارائه شود.

خوانساری در پاسخ به این پرسش که آیا در ماه‌های آینده قیمت دلار تک نرخی خواهد شد؟ پاسخ داد: در این زمینه باید بانک مرکزی تصمیم بگیرد و پاسخگو باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.