کد مطلب: ۴۱۵۰۶۰

یک نماینده مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

لزوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی / قیمت ارز در بودجه مطابق بازار باشد

لزوم حذف دلار 4200 تومانی / قیمت ارز در بودجه مطابق بازار باشد

اگر چه طبق اعلام دولت دلار در بودجه سال آینده 4200 تومان است اما عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است این نرخ باید حذف و قیمت این ارز مطابق نرخ آزاد محاسبه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی گمانه‌زنی‌ها از قیمت دلار در لایحه بودجه سال آینده روی نرخ 11 هزار تومان بود، به نحوی که محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی میزان نرخ تعسیر دلار را در بودجه سال ۹۹ معادل ۱۱ هزار تومان عنوان کرد.

اما عبد‌الناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اظهارات مبنی بر تعیین دلار ۱۱ هزار تومانی در بودجه سال ۹۹، گفت: نظر دولت بر تداوم تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار در بودجه سال ۹۹ است.(تسنیم)

روز سه‌شنبه 12 آذر ماه فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز حسابدار در جمع خبرنگاران درباره محاسبه نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۹۹، عنوان کرد: نرخ ارز هیچگاه در لایحه بودجه تعیین نمی‌شود و نرخ ارز کالاهای اساسی هم در دولت، دوشنبه شب چهار هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد.(ایرنا)

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: دلار 4200 تومانی باید حذف شود و در خصوص دارو باید به متقاضیان آن یارانه پرداخت کرد.

وی در خصوص قیمت دلار در سال آینده به تجارت‌نیوز گفت: دلار در بودجه سال 99 باید مطابق نرخ بازار آزاد شود چون دو نرخی بودن باعث رانت و فساد می‌شود.

براساس گزارش فارس، وی در جمع خبرنگاران هم عنوان کرده است: سال آینده ۱۰٫۵ میلیارد دلار با نرخ ۴۵۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی گذاشته شد.

اما مدیر مدیر روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه افزایش قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی را در توئیتی تکذیت کرد و در این خصوص نوشت: قیمت ارز برای واردات کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۹۹ مانند سال جاری ۴۲۰۰ تومان است.

به گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس، رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را فردا تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد، بنابراین فردا نرخ دلار در بودجه 99 به صورت دقیق و رسمی اعلام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ملت

    سیاهکاریها دوباره شروع شد.خدا به فریادمان برسد