خبر فوری:

کد مطلب: ۷۵۲۹۸۰

افزایش قیمت بلیط هواپیما غیرقانونی است/ دستور دادستان تهران درباره اصلاح قیمت

افزایش قیمت بلیط هواپیما غیرقانونی است/ دستور دادستان تهران درباره اصلاح قیمت

اکثر شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیط هواپیما را غیرقانونی گران کرده‌اند و بر این اساس با جریمه‌های سنگین جریمه شده و موظف هستند تا به زودی قیمت‌ها را به قبل از دی ماه برگردانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دستور دادستان تهران شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند در اسرع وقت قیمت‌های تعیین شده به حالی قبل از دی ماه برگردد.

دادستان تهران اعلام کرد: از آنجاکه افزایش قیمت بلیط هواپیما در ماه گذشته توسط شرکت‌های هواپیمایی روند قانونی را طی نکرده و تاکنون مورد تنفیذ ستاد تنظیم بازار قرار نگرفته است، بنابراین به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد در اسرع وقت قیمت‌های تعیین شده به حالت قبل از دی ماه سال جاری برگردد.

جریمه ۱۱۹ میلیارد تومانی ۸ شرکت هواپیمایی

رئیس شعبه ملی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۱۱۹ میلیارد تومانی هشت شرکت متخلف هواپیمایی خبر داد.
غلامرضا صالحی گفت: درپی اخبار و گزارش‌های مردمی مبنی بر افزایش خودسرانه نرخ فروش بلیت هواپیما، تخلف هشت شرکت از طرف شعب ملی سازمان تعزیرات حکومتی محرز تشخیص داده شد.

وی افزود: چهار شرکت که مبادرت به ارائه و فروش بلیت می‌کردند به مبلغ 77 میلیارد تومان و چهار شرکت هواپیمایی هم به مبلغ 42 میلیارد تومان جمعا به میزان یکصد و 19 میلیارد تومان در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رئیس شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این هشت شرکت علاوه بر میزان محکومیتی که در حق صندوق دولت داشتند به اعاده نرخ برابر نرخ‌های مصوبی که از ناحیه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان داشتند مکلف شدند.

جواد احمدی افزود: در گزارشاتی که چند روز گذشته به ما رسیده است بعضی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را بدون مجوز افزایش دادند.

برای افزایش قیمت باید فرآیند قانونی طی شود

وی با بیان اینکه قبلاً هم تذکرات لازم به شرکت‌های هواپیمایی داده شده بود، گفت: با شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت هواپیمایی و سازمان هواپیمایی مکاتبه کردیم که تاکنون پاسخی به مکاتبات ما داده نشده است و فرآیند قانونی افزایش قیمت باید طی شود، هنوز مجوز قانونی صادر نشده است بنابراین اگر افزایشی صورت گیرد غیرقانونی است و اگر این روند ادامه یابد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: اگر در هر مسیری گران‌فروشی کنند از ضوابط قانونی تخلف کردند چنانچه تبعیتی از هشدار‌ها صورت نگیرد، برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به رصد‌های صورت‌گرفته بیشتر شرکت‌های هواپیمایی افزایش غیرقانونی نرخ بلیت داشتند، حکمی روی میز من از یک شرکت هواپیمایی است که 10 میلیارد تومان جریمه شده است.

احمدی گفت: سازمان حمایت نقش نظارتی دارد اگر تبعیتی صورت نگیرد به سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند و میزان بازدارندگی و تأثیرگذاری به آرای داده‌شده مربوط می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.