کد مطلب: ۳۴۰۶۹۱

دبیر انجمن ایرلاین‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت بلیط هواپیما در شب عید چه تغییری می‌کند؟

قیمت بلیط هواپیما در شب عید چه تغییری می‌کند؟

دبیر انجمن ایرلاین‌ها می‌گوید: شرایط اقتصادی باعث شده که تعداد مسافران هوایی در ماه‌های مهر و آبان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصد کاهش یابد. با این شرایط به نظر نمی‌رسد که قیمت بلیط هواپیما در ماه‌های پایانی سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، نوسان قیمت دلار طی هشت ماه نخست سال جاری تاثیر قابل توجهی بر نرخ بلیط پروازها به خصوص خارجی گذاشته است. همین عامل باعث شد تا مسافران از سفرهای هوایی تا حدودی صرف نظر کنند. برخی از کارشناسان صنعت هوایی معتقدند در اکثر روزهای پیش رو پروازهایی از ایرلاین‌های مختلف ظرفیت خالی دارند که پرواز در هر یک از کلاس‌های پروازی آنها نرخی متفاوت دارد.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها نیز درباره قیمت بلیط هواپیما در شب عید معتقد است که قیمت بلیط‌ها بیش از حد گران نمی‌شود.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها درباره پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلی‌های سال نو میلادی و نزدیک شدن به پایان سال وضعیت ترددهای هوایی چگونه است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به شروع سال نو میلادی در حال حاضر پروازها کاهش یافته است. به طوری که در مهر و آبان با کاهش 25 درصدی تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو بودیم. همچنین در آذر ماه هم نسبت به مدت ماه گذشته با کاهش 20 درصدی تعداد مسافران مواجه بودیم.

forudgah emem 8

دبیر انجمن ایرلاین‌ها می‌گوید: با نزدیک شدن به پایان سال چنانچه میزان تقاضا افزایش یابد قیمت بلیط هواپیما نیز تا حدودی گران خواهد شد.

مسعود اسعدی سامانی درباره این پرسش که در ماه‌های پایانی سال با توجه به رشد تقاضا قیمت بلیط هواپیما گران خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: از نیمه دوم سال جاری قیمت بلیط هواپیما روند ثابتی را داشته و تغییری در نرخ آنها مشاهده نشده است. در آذر و دی ماه هم قیمت‌ها روند عادی و نرمالی داشته و گزارشی درباره گران فروشی نرخ بلیط هواپیما طی ماه‌های مذکور ارایه نشده است.

او در ادامه تصریح کرد: قاعدتا در هر بازاری میزان عرضه و تقاضا قیمت‌ کالاهای مصرفی را مشخص می‌کند. با نزدیک شدن به پایان سال چنانچه میزان تقاضا افزایش یابد قیمت بلیط هواپیما نیز تا حدودی گران خواهد شد.

اسعدی سامانی گفت: با وجود کاهش تعداد مسافران به نظر نمی‌رسد در روزهای پایانی سال در قیمت بلیط هواپیما رشد قیمت قابل توجه‌ای را شاهد باشیم. البته این نوع پیش‌بینی‌ها به تصمیم‌گیری‌هایی که دولتمردان در حوزه ارزی و پشتیبانی هواپیما اتخاذ می‌کنند، بستگی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.