کد مطلب: ۶۱۰۰۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت بنزین سال آینده تغییر می‌کند؟

قیمت بنزین سال آینده تغییر می‌کند؟

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس آغاز شده و یکی از مهم‌ترین سوالات این است که قیمت بنزین در سال آینده تغییر می‌کند و یا بدون تغییر می‌ماند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنچه از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ می‌توان برداشت کرد این است که قیمت بنزین در سال آینده تغییر نمی‌کند. این خبری است که نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم آن را تایید کرده و گفته هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح نشده است.

آخرین باری که قیمت بنزین در ایران افزایش داشت به آبان ۹۸ باز می‌گردد که قیمت بنزین دو نرخی شد. قیمت بنزین سهمیه‌ای به ۱۵۰۰ تومان رسید و قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان.

اما اکنون دو سال است که قیمت بنزین تغییری نداشته و سال آینده هم قرار است قیمت بنزین تغییر نکند.

سهمیه بنزین در سال ۱۴۰۱

اما نکته مهم درباره قیمت بنزین در سال آینده این است که احتمالا بر اساس طرحی که کلید خورده، سهمیه بنزین خودروها کاملا حذف می‌شود و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد تعلق می‌گیرد.

بر اساس این طرح که قرار است به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شود، سهمیه بنزین خودروها حذف می‌شود و به هر کد ملی ۲۰ لیتر بنزین تخصیص داده می‌شود.

اما آنگونه که سخنگوی دولت اعلام کرده در این طرح، به افراد سهمیه بنزین داده نمی‌شود. بلکه یارانه بنزین پرداخت می‌شود. یعنی هر ماه به جای تخصیص سهمیه بنزین، به هر کد ملی ۳۰ هزار تومان یارانه نقدی تخصیص داده می‌شود که افراد می‌توانند این یارانه را صرف خرید بنزین کنند و یا اینکه از این یارانه به شکل دیگری استفاده کنند.

اما آنچه در اظهارات مقامات درباره سهمیه بنزین در سال آینده وجود دارد این است که بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومانی به زودی حذف می‌شود و تنها بنزین ۳۰۰۰ تومانی وجود دارد. اما دولت یارانه بنزین را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند تا از آن برای خرید بنزین و یا موارد دیگر استفاده کنند.

به گفته سخنگوی دولت، قرار است یارانه بنزین خانوار به حساب سرپرستان خانوار واریز شود و مدیریت این یارانه بر عهده سرپرست خانوار باشد.

بر این اساس یک خانواده چهار نفره ماهانه ۸۰ لیتر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی دارد که معادل ۱۲۰ هزار تومان است که به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود. بنابراین می‌توان گفت قیمت بنزین در سال آینده تغییر نمی‌کند اما سهمیه‌بندی بنزین دچار تغییرات اساسی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی به عقل جن هم نمیرسه انقد مردمو بپیچونن. چقدر دانا…

  • ناشناس

    دهن ما مردم رو آسفالت کردین.بسه دیگه

  • ناشناس

    خب یه خانواده دو نفره و یا یک جوون مجرد اگه خودرو داشته باشن به ترتیب برای هر کدوم 60 و 30 هزارتومن پول ریخته میشه، با اولی میشه بیست لیتر بنزین زد با دومی ده لیتر، در صورتی که در حالت عادی به هر خودرو 60 لیتر بنزین اختصاص داده میشد، این یعنی افزایش بیش از حد قیمت بنزین

  • پوریا

    اگه بزنین رو سهمیه بندی کنن و به همه بدن،‌خیلی خوبه اونوقت میتونن هرچقدر خواستن قیمت بنزیزنم ببرن بالا.
    در اون صورت یه نفر که سهمیه اش رو استفاده نکرده و سهمیه بنزینش روی هم جمع شده توی حسابش، خیلی به نفعش میشه.
    و این به نفع قشر ضعیف و به ضرر قشر پولداره.
    و اگه یه بچه به سن ۱۸ سالگی برسه که به سهمیه بنزینش دست نزده باشه، اونوقت یه سرمایه هم داره، که بخواد باهاش کاری بکنه.
    اما اگه به جای بنزین پولشو بدن به هر شخص، یعنی یه خیانت دیگه به مردم ایران دارن میکنن.
    و باز هم قشر ضعیف ،ضعیف تر میشه و قشر پولدار ،پولدارتر.

    • ناشناس

      چ خوبی داره. به حساب سرپرست خانوار واریز میشه. کجا برای بچه ها میمونه؟؟؟چرا چرت میگی

  • محمد

    تاکی میخواهید سرمردم کلاه بگذارید مردم بیچاره که برایشان هیچی نگه نداشتین خجالت بکشید اقایان ازدل مردم که اب نمیخورید که ببینید چهکارکنن تابتوانند بااین اهنگهای شما چطور برخسند مردم که مرده متحرکنند

  • افرین

    افرین به دولت دانا ببین کی ضرر میکنه

  • موسوی

    سلام. واقعا دست مسئولین درد نکنه. قیمت بنزین خیلی ارزان هستش. شما مسولان محترم آنقدر تورم را بالا بردید که قیمت بنزین پایین مانده است. شب و روز به فکر این هستید که چطور قیمت بنزین را با تورم 1000 درصدی یکسان کنید. نقشه خوبی کشیدید. دم شما گرم. تنها چیزی که قیمتش تا ابد پایین خواهد ماند آبروی انسانها، شرمندگی پدر و مادرها،اشگ بچه ها، حسرت و….

  • حسن

    من با ماشین کار می کنم طوری که تعمیرات سیار لوازم خانگی انجام میدم و شدیدا به ماشین احتیاج دارم ماشینم پراید هست و توان مالی ندارم وانت بگیرم تا از سهمیه اش استفاده کنم ،من تازه ازدواج کردم و دو نفر هستیم با این توضیحات شما باید بگم که سهمیه ما میشه ۳۰ لیتر یعنی نصف میشه ،چرا مدام به فکر ضربه زدن به مردم هستید ،چرا می خواهید مردم را بدبخت تر کنید هر روز عرصه را تنگ تر می کنید، گناه ما چیه ایران بدنیا اومدیم

    • ناشناس

      سلام
      نه گفتن سعی میکنن حداقل ۶۰ لیتر سهمیه حفظ بشه

  • ناشناس

    خب اونی که ماشین‌نداره این‌سهمیه رو میگیره و چند برابر میذاره روش و خرج کرایه تاکسی و گرون شدن بقیه کالاها میکنه اصلا چرا کشوری که رو نفت و گاز و طلا خوابیده باید دغدغه سوخت و‌گاز و برق و اب و نان داشته باشه

  • ناشناس

    دست در جیب مردم تا کی ؟ تا کجا؟ چرا مردم باید جواب ندانم کاری دولت رو بدهد؟واقعا نمیدانم چه بگوئیم. I