کد مطلب: ۵۱۵۰۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت بنزین در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

قیمت بنزین در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیروز به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، با توجه به اینکه در آن اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است انتظار می‌رود در صورتی که دولت آینده با کسری بودجه مواجه نشود، نرخ بنزین در سال آینده افزایش پیدا نکند.

مریم واعظی- دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیات اصلاحیه لایجه بودجه را تصویب کردند، با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره به افزایش نرخ بنزین نشده است انتظار می‌رود بنزین با افزایش قیمت همراه نباشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین پیش از این، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قیمت حامل‌های انرژی گفت: در لایحه بودجه سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی برای این فرآورده‌ها پیش‌بینی نشده است.

محمد‌باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی در ۱۴ آذر امسال درخصوص قیمت بنزین در سال آینده گفت: بنزین باید لیتری ۱۵۰۰ تومان سهمیه و ۳۰۰۰ تومان قیمت آزاد باشد.

حسین حسین‌زاده ، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد؛ افزایش نرخ بنزین سال آینده، امسال در دستور کار کمیسون انرژی نیست. در حال حاضر به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین نداریم.

طبق گفته‌های حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۰ با این کیفیت نمی‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
همچنین وی در خصوص شفافیت میزان درآمد‌های دولت در لایحه بودجه سال آینده معتقد است که از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان آن واقعی است.

به نظر می‌رسد اگر درآمدهای نفتی ذکر شده در لایحه بودجه امسال مبنی بر فروش یک میلیون بشکه در روز محقق نشود. ممکن است دولت در جبران کسری بودجه، نرخ حامل‌های سوخت را افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صادرات گازی و محصولات آن ده برابر و انرژی خورشیدی در ساختمانهای بزرگ با پانلهای مربوطه جایگزین برق فسیلی و سوخت گازی بشود

  • ناشناس

    باطری های خورشیدی در متروها‌ قطارها اتومبیل‌ها به طور اساسی جایگزین بنزین شده و همانگونه که نفت از مصارف خانوارها ۹۰ درصد کم شد بنزین هم همین حالت را پیدا کند

  • ناشناس

    با استفاده از بارانهای مصنوعی در مناطق کویری و احداث قنات های متصل از آب تولید شده برای انرژی برق استفاده شود

  • ناشناس

    تلاش شود برق کارخانجات با انرژی اتمی تامین شود

  • ناشناس

    از ربات های صنعتی برای حفظ منابع طبیعی محیط زیست و جنگلها در مقابل حوادث استفاده واز آنها در کنار انسانها استفاده بهینه را ببریم

  • ناشناس

    دولت همه خانوارها را درمقابل حوادث طبیعی بیمه کامل نموده تا هزینه اضافی به آن تحمیل نشود

  • ناشناس

    بیمه جامع کل کشور از نظر کارخانجات و کلیه صنایع و ادارات و تاسیسات با کار کارشناسی آجر ا گردد

  • ناشناس

    دولت و مجلس قوانین بیمه جامع همگانی حوادث را تنظیم و تصویب و همه اماکن و افراد را تحت پوشش بیمه ای جامع قرار دهند

  • ناشناس

    جهت کاهش هزینه های دولتی شهرک های اقماری با مساکن سیار در هر استان برای کلیه شهر ها و روستاهای برای حوادث غیر مترقبه آماده و قابل بهره برداری و نگهداری کامل باشد

  • سهراب

    بنظرم هرچی بسرمون بیارن حقمونه چون هیچکس هیچ حرفی یااعتراضی نمیکنه مردم همش منتظرن بلا بیات سرشون