کد مطلب: ۳۶۸۰۱۸

رییس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت بنزین احتمالا تا دو ماه دیگر گران می‌شود

قیمت بنزین احتمالا تا دو ماه دیگر گران می‌شود

بیژن حاج‌محمدرضا می‌گوید: قیمت بنزین احتمالا ظرف دو ماه آینده گران می‌شود و این درحالی است که جایگاه‌داران بنزین آمادگی لازم را جهت دو نرخی شدن قیمت بنزین ندارند.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین تهران در پاسخ به این پرسش که آیا جایگاه‌داران بنزین آمادگی لازم را جهت دو نرخی شدن قیمت بنزین دارند؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر دستگاه‌ها و تجهیزات پمپ بنزین‌ها فرسوده است و دولت تاکنون اقدامی جهت به‌روزرسانی آنها انجام نداده است. همچنین دولت درباره چگونگی افزایش قیمت بنزین و نحوه اجرای آن هنوز توضیحی به بخش‌خصوصی کشور ارائه نداده است.

بیژن حاج‌محمدرضا افزود: متاسفانه سیستم جایگاه‌داران بنزین متعلق به سال 86 است. در واقع این دستگاه‌ها قدیمی و فرسوده‌ است. در این بازه زمانی قطعاتی برای تعمیر سیستم‌ جایگاه‌ها وجود ندارد و ما برای مجهز شدن با کمبود قطعه روبه‌رو هستیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به‌طور قطع قیمت جدید بنزین از چه زمانی گران خواهد شد؟ پاسخ داد: با این رویه که برخی مسئولان پیش گرفته‌اند و نسبت به افزایش قیمت بنزین پشت درهای بسته تصمیم‌گیری می‌کنند، به نظر می‌رسد که قیمت بنزین ظرف دو ماه آینده گران شود.

حاج‌محمدرضا درباره این پرسش که اصلاح زیرساخت‌های جایگاه‌داران چقدر هزینه برای دولت می‌تراشد؟ اظهار کرد: قطعا اصلاح زیرساخت‌ها هزینه‌های سنگینی را برای دولت می‌تراشد؛ چرا که تجهیزات جایگاه‌داران بنزین به روز نیست و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. در سال 86 برخی دستگاه‌های جایگاه‌داران بنزین از کشورهایی همچون آلمان، ژاپن و اتریش وارد شد اما امروز با تحریم‌های بین‌المللی آمریکا علیه ایران دیگر قطعه‌ای برای تعمیر این دستگاه‌ها به کشور وارد نمی‌شود. چنانچه این دستگاه‌ها بروز وارد شود قطعا جلوی برخی از فسادها گرفته خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.