کد مطلب: ۳۳۰۷۷۶

قیمت تخم مرغ در بازار امروز

قیمت تخم مرغ در بازار امروز

قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ 0% تغییر، بسته بندی 20 عددی 59,900 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت تخم مرغ در بازار امروز چهارشنبه ۱۷ آبان با 50 تومان افزایش، 51,350 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 51,500 تومان بیشترین قیمت و 51,250 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای تخم مرغ است.

تعداد تخم مرغ

قیمت (تومان)

تخم مرغ بسته 30 عددی ---
تخم مرغ بسته 20 عددی 59,900
تخم مرغ بسته 15 عددی 49,500
تخم مرغ بسته 9 عددی 33,900
تخم مرغ بسته 6 عددی 25,900

بر اساس جدیدترین نرخ‌‌ها، متوسط قیمت تخم مرغ از سوی مرکز آمار به‌ازای هر کیلو ۱۰،۵۲۳ تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام مرکز آمار، بانک مرکزی مجوز انتشار شاخص‌های قیمت که شامل قیمت تخم مرغ هم می‌شود را ندارد.

منبع قیمت: مرکز آمار

تغییرات قیمت تخم مرغ در بازار

تخم مرغ از سال‌های دور تاکنون جایگاه ویژه‌ای در سبد خوراکی ایرانیان داشته است.

تخم مرغ از چندین جهت از جمله منبع غذا و استفاده در صنعت داراى اهمیت بسیار است.

از سال گذشته تاکنون تخم مرغ جزو متورم‌ترین کالاهای اساسی بوده که تورم آن در بین مردم و سپس در رسانه‌ها به‌طور چشم‌گیری پیگیری و مطرح شد.

در آبان ماه سال 1396 تخم مرغ روند افزایش قیمت خود را در بازار در پیش گرفت، به‌طوری که در آن ماه تورم ماهانه به‌طور بی‌سابقه‌ای به بیش از 20 درصد رسید.

قیمت تخم مرغ در سال گذشته ناگهان دو تا سه هزار تومان افزایش یافت، به‌طوری که هر شانه تخم مرغ در آبان ماه سال 1396 حدود 13 هزار تومان بود.

اما افزایش قیمت آن در سال جاری به‌نوعی رکوردشکنی بود و قیمت تخم مرغ از ریل خارج و هر شانه تخم مرغ تا 20 هزار تومان نیز گران شد و تورم 80 درصدی را به ثبت رساند.

متوسط قیمت تخم مرغ در مناطق شهری کشور از سوی مرکز آمار به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود. متوسط قیمت تخم مرغ در تهران از سوی بانک مرکزی به‌صورت هفتگی اعلام می‌شد که از ابتدای دی ماه اعلام متوسط قیمت‌ها از سوی بانک مرکزی انجام نمی‌شود.

جدیدترین قیمت تخم مرغ در بازار تهران و مناطق شهری کشور را در این مقاله پیگیری کنید.

آخرین قیمت تخم مرغ در بازار

آخرین تغییرات قیمت تخم مرغ

بر اساس آخرین نرخ‌‌های مرکز آمار در دی ماه سال جاری متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ ماشینی در سطح شهرهای کشور با ۰٫۱ درصد کاهش در مقایسه با دی ماه سال گذشته به ۱۰،۵۲۳ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلو تخم مرغ در دی ماه سال جاری نسبت به ماه قبل ۱٫۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام مرکز آمار، بانک مرکزی مجوز انتشار شاخص‌های قیمت که شامل قیمت تخم مرغ هم می‌شود را ندارد. آخرین اعلام قیمت بانک مرکزی برای هفته منتهی به سی‌ام آذر ماه ۱۳۹۷ بود.

این نرخ‌ها هر ماه به‌روز‌رسانی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی نگران حذف 4صفر از پول ملی نباشید. دولت این صفرها رو دور نمیریزد. هر سال یکی از صفرها را جلوی قیمت مرغ و قیمت تخم مرغ میگذارد.

  • ناشناس

    کل سال مرغدار بیچاره در حال ضرر دادن هست چون قیمت خوراک طیور خیای بالا هست و اشلا تناسبی با قیمت تخم نرغ نداره اگه قرار باشه این دو سه ماه باقی مونده از سال هم ضرر بده کلا صنعت مرغ تخم گذار از چرخه خارج خواهد شد