کد مطلب: ۱۸۵۲۹۲

قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه در حالی با کاهش روبرو شد که نزدیک به بالاترین سطح خود در ۳ ماه‌و‌نیم اخیر تثبیت شده است.

قیمت طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 1313 دلار رسیده است. قیمت این فلز گرانبها پیش از این به بیش از 1321 دلار رسیده بود که بالاترین رقم از 15 سپتامبر به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحلیلگران موسسه اسکاتیا موکاتا بر این باورند که رشد فزاینده خرید و تقاضا در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز که روز ‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده بود، امروز با 0.1 درصد افزایش روبرو شده و به 91.94 واحد رسیده است.

ارزش دلار در سال 2017 میلادی بدترین عملکرد خود از سال 2003 میلادی را ثبت کرده است. این مساله کمک زیادی به افزایش 13 درصدی قیمت جهانی طلا در سال گذشته داشته است به طوری که قیمت طلا بهترین عملکرد خود را از سال 2010 میلادی برجا گذاشته است.

قیمت طلا تنها در 3 هفته پایانی 2017 میلادی با رشد 55 دلاری روبرو شده است.

تحلیلگران اقتصادی نسبت به چشم انداز مثبت قیمت طلا در میان مدت کاملا امیدوار هستند.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه وینگ فانگ فایننشال در این باره گفت: در شرایط کنونی ما انتظار برخی انتظارات تورمی را داریم و این مساله به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: با شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری امیدواری‌های زیادی در بازار جهانی طلا به وجود آمده است.

سطح مقاومتی فعلی برای قیمت طلا 1340 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا می‌تواند تا 1400 دلار در هر اونس در سه ماه نخست امسال افزایش یابد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز گفت: این احتمال وجود دارد که طلا در کوتاه مدت سطح مقاومتی 1326 دلاری را بشکند و در این صورت به سوی سطح مقاومتی بعدی یعنی 1380 دلاری حرکت خواهد کرد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.14 درصد کاهش به 836 تن رسیده است.

به نظر می‌رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.