کد مطلب: ۶۸۱۸۶۵

قیمت جهانی محصولات کشاورزی گرانتر شد

قیمت جهانی محصولات کشاورزی گرانتر شد

روندافزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی محصولات کشاورزی همچنان ادامه دارد. در ادامه این روند قیمت جهانی گندم، ذرت و دانه‌های روغنی رشد قابل ملاحظه‌ای را ثبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی محصولات کشاورزی همچنان ادامه دارد. در ادامه این روند قیمت جهانی گندم، ذرت و دانه‌های روغنی رشد قابل ملاحظه‌ای را ثبت کردند.

برنا نوشت، روند قیمت محصولات کشاورزی و اساسی در بازار‌های جهانی رو به افزایش بوده و در این میان گندم رشد بیش از ۱۲ دلار را ثبت کرد و علاوه بر گندم، قیمت ذرت نیز که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود، ۶.۷۵ دلار رشد قیمت داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۱۰ دلار به فروش رفت، قیمت دانه‌های روغنی هم رشد قابل ملاحظه‌ای داشت، سویای روغنی حدود یک دلار و دانه روغنی کانولا نیز نزدیک به ۶ دلار رشد قیمت را تجربه کرد و سایر کالا‌ها از شکر گرفته تا قهوه با افزایش قیمت مواجه شدند.

افزایش قیمت جهانی محصولات اساسی کشاورزی پس از جنگ روسیه و اوکراین سرعت بیشتری گرفته و آنجایی که این دو کشور بیش از ۳۰ درصد غلات دنیا را تامین می‌کنند، قیمت‌ها در بازار‌های جهانی به شدت بالا رفت.
افزایش قیمت‌ها در جهان علاوه بر تاثیر جنگ اوکراین، به خشکسالی‌های گسترده در جهان و تغییرات آب و هوایی و نیز میل به ذخیره سازی که در کشور‌ها به وجود آمده بر می‌گردد، به طوری که چین نیمی از گندم صادراتی دنیا را در انبار‌های خود ذخیره کرده علاوه بر آن شیوع بیماری کرونا زنجیره عرضه را مختل کرده و کشور‌ها صادرات خود را محدود کرده‌اند و برای صادرات خود عوارض سنگین در نظر گرفته‌اند یا کلا صادرات خود را متوقف کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کشاورز

    من 6 هکتار گندم در یکی از روستاهای استان مرکزی به روش دیم کاشتم خداروشکر امسال برداشت خوبی داشتم. امسال هزینه برداشت کمباین و بذر و کود خیلی زیاد شده. من در هر هکتار به طور میانگین 3 تن برداشت کردم و به سیلو 11500 فروختم.