خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۰۴۸۰

قیمت حبوبات افزایش یافت+ جدول

قیمت حبوبات افزایش یافت+ جدول

قیمت بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی همچون حبوبات در هفته جاری افزایش یافته است. نرخ برخی از کالاهای اساسی در این گزارش آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش منتشر شده از نرخ کالاهای اساسی، قیمت حبوبات در هفته جاری روند صعودی داشته است.

بر اساس این گزارش در هفته جاری نرخ بیشتر اقلام مربوط به حبوبات همچون نخود با افزایش ۳.۵۱ درصدی از هر کیلو ۵۷ هزار تومان به ۵۹ هزار تومان رسید.
لوبیا سفید در مدت یک هفته ۸.۶۲ درصد و نخود ۳.۵۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. این در حالی است که در کمتر از یک ماه لوبیا سفید ۱۶.۶۷ درصد و نخود ۹.۲۶ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

گفتنی است هفته گذشته قیمت لوبیا قرمز در مدت یک هفته با افزایش ۹.۶۲ درصدی از هر کیلو ۵۲ هزار تومان به ۵۷ هزار تومان رسید. لوبیا چشم بلبلی در رتبه بعدی قرار داشت و طی یک هفته ۸.۳۳ درصد گران‌تر شد. نخود هم افزایش ۵.۵۶ درصدی را تجربه کرد و لپه و لوبیا چیتی هر یک با افزایش ۲.۱۳ و ۱.۴۹ در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

در هفته جاری نرخ نخود باز هم روند صعودی داشت و با افزایش ۳.۵۱ درصدی از هر کیلو ۵۷ هزار تومان به ۵۹ هزار تومان رسید. همچنین لوبیا سفید که ماه گذشته با افزایش ۱۷.۳۹ درصدی بالاترین افزایش را تجربه کرده بود دوباره در هفته دوم بهمن از هر کیلو ۵۴ هزار تومان به ۵۸ هزار تومان رسید. این ماده مغذی در هفته جاری باز هم روند افزایشی داشت و از هر کیلو ۵۸ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان ختم شد. به این ترتیب لوبیا سفید در هفته سوم بهمن افزایش ۸.۶۲ درصدی را تجربه کرد.

گفتنی است در کمتر از یک ماه لوبیا سفید از هر کیلو ۵۴ به ۶۳ و نخود از ۵۴ به ۵۹ هزار تومان رسیده است؛ بنابراین به ترتیب افزایش ۱۶.۶۷ و ۹.۲۶ درصدی را تجربه کرده‌اند.

لوبیا چیتی نیز از هر کیلو ۶۸ هزار تومان در هفته دوم بهمن به ۶۹ هزار تومان در هفته سوم رسید.

تخم مرغ از اقلامی است که در چند هفته اخیر با کاهش قیمت رو به رو بوده و در هفته جاری هر شانه ۳۰ تایی آن بین ۶۵ تا ۸۹ هزار تومان در نوسان است.

در ادامه قیمت برخی کالا‌های اساسی به شرح زیر اعلام می‌شود (تمام قیمت‌ها به تومان است. ستون اول از سمت راست مربطو به قیمت کالاها در هفته جاری و ستون دوم مربوط به قیمت هفته گذشته کالاهای اساسی است).

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    پس حبوبات هم از سر سفره مردم حذف شد خدا روشکر مونده نون خالی

  • م

    واقعا که مسولین چرا خوابن فقط در تلاشن سفره ی مردم از اینی که هست خالی کنن😔