کد مطلب: ۴۸۷۵۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا قیمت خرید ارز در صرافی ملی صفر شد؟

چرا قیمت خرید ارز در صرافی ملی صفر شد؟

امروز اولین قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش 27 هزار و 950 تومان و در یک اقدام عجیب برای خرید صفر اعلام شد. آن طور که فعالان و کارشناسان بازار ارز می‌گویند بازارساز با این اقدام به دنبال ایجاد شوک در بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز اولین قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش 27 هزار و 950 تومان و برای خرید صفر اعلام شد.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند علت اعلام نرخ خرید صفر، این است که بازارساز سعی دارد در بازار شوک ایجاد کند. به این صورت که با اعلام نرخ صفر به معامله‌گران القا می‌کند که هیچ نیازی به خرید دلار ندارد و از نظر منابع برای تامین بازار بی نیاز است.

کامبیز افسری، کارشناس بازار ارز نیز این گفته‌های فعالان را تایید می‌کند و می‌گوید: با این کار به سرعت و اصطلاحا به صورت انتحاری در بازار شوک ایجاد شده و همه فروشنده می‌شوند در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گفته او اگرچه بازار ارز روز چهارشنبه هنوز رسما آغاز به کار نکره اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در ابتدای بازار کمی ریزشی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم دیگه گول این بازیهای دولت را نمیخورند

  • ناشناس

    دولتی می‌خواد وانمود کنه نیازی به خرید دلار نداره،‌ ولی مردم نیازی به وانمود کردن ندارن و این اقدام اصلاً براشون مهم نیست چون هیچکس نیازی به فروش دلار نداره.

  • محمدخان

    دو دلیل می‌تواند برای خرید صفر دلار باشد.اول ممکن است اخباری باشد که ایران ممکن است بزودی مذاکره با امریکا را شروع کند.دوم بلوف بازارساز.زیرا کسانی که با پولهای کم وارد بازار ارز شده‌اند توان ضرر را ندارند و فروشنده می‌شوند ویک شوک روانی وارد بازار میشود وقیمتها پایینتر میایند.باید تا یکشنبه صبر کنیم.

  • ناشناس

    فرض کنید واقعا اینطور باشه قیافه دلالهای از خدا بی خبر دیدنیه