خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۱۳۳۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

پیش‌بینی قیمت خودروهای خارجی در امسال

پیش‌بینی قیمت خودروهای خارجی در امسال

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: با وجود تشدید تحریم‌ها وضعیت واردات خودروهای آمریکایی، اروپایی و چینی در سال 98 سخت‌تر خواهد شد و قیمت‌ها نیز 20 درصد گران می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره چشم‌انداز خودروهای وارداتی در سال 98 به تجارت‌نیوز گفت: با وجود تشدید تحریم‌ها وضعیت واردات خودروهای آمریکایی، اروپایی و چینی در سال 98 سخت‌تر خواهد شد؛ چرا که زیرساختی برای نقل و انتقال پول برای خودروسازان خارجی وجود ندارد بنابراین همین موضوع کاهش عرضه خودروهای خارجی به بازار را به همراه خواهد داشت.

مهدی دادفر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای وارداتی در سال 98 گران خواهد شد؟ افزود: در سال 98 چنانچه واردات خودرو آزاد شود، شاهد افزایش 20 درصدی قیمت خودرو خواهیم بود؛ چرا که نحوه قیمت‌گذاری و تعرفه خودروهای وارداتی براساس سامانه سنا مصوب شده و چنانچه نحوه محاسبه ارز در این سامانه حواله‌ای باشد یا براساس نرخ ارز آزاد محاسبه شود قیمت‌ها گران‌تر می‌شود.

او در بخش دیگر سخنانش درباره وضعیت خودروهای چینی اظهار کرد: واردکنندگان هنوز در زمینه واردات خودروهای چینی با برخی چالش‌ها مواجه هستند. البته ما با کشور تولیدکننده یعنی چین مشکلی نداریم اما در زمینه نقل و انتقال‌ پول با چالش‌های فراوان رو به رو هستیم.

دادفر درباره قیمت خودروهای چینی گفت: چنانچه واردات خودرو آزاد شود و نرخ ارز ثابت باقی بماند با افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت خودروهای چینی در سال 98 مواجه هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وطن

    […]
    تا زماني كه ملت اعتمادشان را به كل از شما برنداشتند يك فكر و تدبير به حال اقتصاد و بي صداقتي هاي خودتان و وعده هاي پوچ و بي اساسي كه جز بوي حيله و فريب به مشام نمي رسد بكنيد
    و زماني كه روغن ريخته شود جمع كردنش سخت و يا حتي محال است .