کد مطلب: ۴۸۰۷۱۰

اختلاف ۱۵ میلیونی نرخ پراید در فضای مجازی / خودرو ارزان می‌شود

اختلاف ۱۵ میلیونی نرخ پراید در فضای مجازی / خودرو ارزان می‌شود

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: بازار خودرو به کل راکد است و خرید و فروش انجام نمی‌شود. از همین روی پیش‌بینی ما این است که قیمت‌ها به این منوال نماند چون غیر واقعی و کاذب است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نعمت‌الله کاشانی‌نسب در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: در حال حاضر بازر در رکود به سر می‌برد و معالمه‌ای انجام نمی‌شود، با این حال قیمت‌ها اندکی افزایش داشته است. البته نه خریداری است و نه فروشنده‌ای؛ چون قیمت‌ها به گونه‌ای است که همه به انتظار کاهش قیمت‌ دست نگه داشته‌اند.

وی ادامه داد: بازار خودرو به کل راکد است و خرید و فروش انجام نمی‌شود. از همین روی پیش‌بینی ما این است که قیمت‌ها به این منوال نماند چون غیر واقعی و کاذب است.

کاشانی‌نسب تصریح کرد: دو شرکت عمده خودروساز تولیدات خود را نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داده‌اند اما به دلیل تقاضای کاذب تنها 20 درصد خریداران مصرف‌کننده واقعی هستند، مابقی خودرو را در خانه‌های خود نگهداری تا مجددا در زمان گرانی آن را معامله کنند. همین امر موجب شده تا تقاضای کاذب در بازار به وجود بیاید که خود بیشترین دلیل گرانی نیز محسوب می‌شود.

کاشانی‌نسب با انتقاد از تاثیر فضای مجازی برای قیمت‌های غیرواقعی اظهار داشت: قرار بر آن بود که سایت‌ها درج قیمت نداشته باشند اما بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را درج می‌کنند و بر این آشفته بازار دامن می‌زنند. در واقع با اشتراک‌گذاری قیمت‌های عجیب و غریب بازار را ملتهب می‌کنند و مردم با توجه به این قیمت‌ها گمان می‌کنند قیمت خودرو بسیار گران شده است.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که تولیدات نسبت به سال گذشته افزایش داشته که 60 درصد تولید برای ایفای تعهدات و 40 درصد برای فروش فوری مربوط می‌شود. بنابراین با تداوم این رویه، قیمت‌ها به این شکل نمی‌ماند و کاهش قیمت را پیش‌ رو خواهیم داشت البته در مورد درصد کاهش نمی‌توان اظهار نظر کرد چون به تولید بستگی دارد که در صورت افزایش، تب و تاب مردم و تقاضای غیرواقعی کاهش پیدا می‌کند.

کاشانی‌نسب اضافه کرد: البته امکان تدوام این قیمت‌ها وجود ندارد، در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو پراید است اما بدلیل قیمت‌های کاذب متقاضی ندارد و بنوعی معاملات قفل شده است از همین روی نمی‌توان قیمت مشخصی برای پراید عنوان کرد زیرا امکان اختلاف قیمت 10 تا 15 میلیون تومانی برای سایت‌ها و کانال‌های مختلف وجود دارد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برین به جهنم با آمریکا مذاکره کنین
    دو سال فقط مثل بار قبلی تحریم ها ورداشته میشه و اگر واقعا تولید داخل رو ببرید بالا دیگه باز اگر تحریم بشیم این مشکلات به این حد نمیشه
    همه ی مشکلات نتیجه ی غفلت در زمان برداشته شدن تحریم هاست که باید اون زمان زیرساخت ها و… رو عالی میکردیم
    واقعا که

  • فرد باتجربه تو قوانین نانوشته مملکت

    آقا یه چیز میگم درسته در کل نظرم صحیح نیست و نباید خرید ولی در حال حاضر تو کشور ما نظر من کاملا صحیحه :
    گوش به حرف مدیر و مسئولا ندین ، من خودم کافی نت دارم تازه ماشین خریده بودم که ایران خودرو برای اولین بار فروش فوق العاده گذاشت.همه مشتریام می گفتم حالا دیگه قیمت بازار میاد پایین و ماشین خیلی ارزون میشه ولی من میدونستم ایران تابع هیچ قانون تجربه شده ای تو کشورای دیگه نیست برا همین می دونستم شاید چند روز یخورده بیاد پایین ولی در کل میره بالا بعد چند ماه .الانم اگه میخاین بخرین برین بخرین … شاید چند روز دیگه دلار یکم بیاد پایین ولی قیمت ماشین فقط تابع بالا رفتن دلاره نه پایین اومدنش پس با کاهش نرخ دلار قیمت خودرو زیاد تغییری نمی کنه و بعد از یه هفته دوباره طوفانی میره بالا و این وسط دل یه عده الکی خوش که فکر می کنن قیمت ماشین میاد پایین خوش میمونه….

  • افشین

    لیاقت این ملت همینه و تمام

  • ناشناس

    ینی گند زدین به همه چی نون خشکم بردین بالا پاید ۵ تومنیم کردین ۱۲۰ هنوز میگین کمه خجالتم خوب چیزیه این نونا خوردن نداره

  • ناشناس

    یکی به این بگه سایت ها حالا قیمت ها رو کمترگذاشتن بیرون میری خیلی بالا میگن قیمتارو یه چیزهم بگم که اینجا هرموقع بگن ارزون میشه برعکسش اتفاق میافته گرون میشه

  • ناشناس

    پدر ملتو درآوردید مردم پولنون ندارن جناب نگران قیمت پرایده

  • حسین مظفری

    وقتی دولت ازخودروسازحمایت نکنه خودروسازمجبوره نقدینگی موردنیازش روازیه جای دیگه تامین کنه این وسط چندتاسرمایه دارواقازاده گردن کلفت اومدن وسط سرمایه موردنیازروتامین کردن حالاهم سهم وسودشون رودارن ازجیب مردم درمیارن شک نکنیدخودروسازهابادلالان بزرگ سرتوسرشدن ومجبورنداکثرتولیداتشون روبه صورت رانت دراختیاراین جماعت بزارن من توش موندم چراقوه قضاییه ورودنمیکنه

    • ناشناس

      فیلم آقازاده تازگیا نگاه کردی؟؟؟???

  • ناشناس

    خدا به دادمون برسه

  • ناشناس

    به نظر من طی سالهای گذشته که وقتی خودرو گران می شد مردم خرید نمی‌کردند خودرو خود به خود بر اساس عرضه و تقاضا قیمتش بالا پایین می شود اگه مردم نخرند قیمت پایین می کشد انشالله خودرو پایین می آید چند ماه صبر کنید آدم از بی خودرویی که نممیرد

  • ناشناس

    چون خودشون دارن مهم نیست که مردم داشته باشند یا نداشته باشند