کد مطلب: ۷۰۹۱۲۲

قیمت خودرو امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۱/ رکود تا چه زمانی ادامه دارد؟

قیمت خودرو امروز 14 مهر 1401/ رکود تا چه زمانی ادامه دارد؟

با ادامه روند افزایش نرخ دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو هم افزایشی شود. اما برخی کارشناسان معتقدند بازار ممکن است در شرایط فعلی به نوسان دلار واکنش نشان ندهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۰۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۷۰ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

روزانه خودرو page 0001 4

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو در حال حاضر در رکود قرار دارد و نوسان قیمتی کم است. پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده این رکود ادامه داشته باشد. اما در هفته‌های آینده اگر تکلیف مذاکرات برجام مشخص شود، بازار روند صعودی را طی خواهد کرد.

چندی پیش نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با تاثیر قیمت دلار بر بازار خودرو، به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت دلار طی چند روز نمی‌تواند تاثیری در قیمت خودرو داشته باشد. با توجه به شرایط اجتماعی_سیاسی فعلی، ذهن مردم درگیر افزایش نرخ دلار نیست. در نتیجه می‌توان مشاهده کرد که تاثیرپذیری قیمت خودرو از دلار کم شده است.

او افزود: البته در هفته‌های گذشته هم دلار افزایش داشت. اما بازار خودرو کشور تاثیری از این افزایش نپذیرفت و از وضعیت رکودی خود خارج نشد. این رکود نشات‌گرفته از چشم‌انتظاری بازار به مذاکرات برجام است. خریداران و فروشندگان با رصد اخبار پیش‌بینی می‌کنند که احتمال شکل‌گیری توافق بیشتر از عدم توافق است. پس در خرید و فروش خودروها صبر می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان یادآور شد: به نظر نمی‌رسد قیمت خودرو در روزهای آینده با افزایش همراه شود. چون مشخص نیست که این افزایش نرخ دلار موقت است و دوباره کاهشی می‌شود یا ادامه دارد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.