کد مطلب: ۷۳۷۵۴۳

قیمت خودرو امروز ۲۳ آذر ۱۴۰۱/ بازار ریزشی شد؟

قیمت خودرو امروز 23 آذر 1401/ بازار ریزشی شد؟

گرچه فعالان بازار خودرو خبر از کاهشی شدن قیمت خودرو می‌دهند. اما آمارها و قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های خرید و فروش خودرو حاکی از تداوم روند صعودی بازار خودرو در کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، 23 آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از صبح روز گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما اکنون که در بازار دلار ثبات نسبی نیز حاکم شده است، خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد به طوری که امروز هیچ‌کدام از خودروهای داخلی پرطرفدار در بازار با کاهش یا ثبات قیمت همراه نبود و تمام این خودروها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شدند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته در قیمت 228 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز سه میلیون تومان گران شد و به نرخ 217 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز با افزایش 10 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد محدوده 700 میلیون تومان شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با 9 میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد. این خودرو هم‌اکنون با قیمت 503 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک که ماه گذشته در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز مجددا 10 میلیون تومان نسبت به دیروز افزایش را تجربه کرد و در قیمت 560 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز هم با افزایش 11 میلیون تومانی نسبت به دیرو به نرخ 689 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز شش میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده 251 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر با هفت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و حالا 390 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج هفت تومان گران شد و در بازار کشور در نرخ 425 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو و نمایشگاه‌دار در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: از صبح روز گذشته، قیمت خودرو روند کاهشی را آغاز کرد. این کاهش قیمت برای همه خودروها بود و خودرو خاصی دچار نوسان قیمت نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت افزود: یکی از اصلی‌ترین علت افزایش قیمت خودرو در بازار نزدیک شدن خودروهای وارداتی به کشور است.

نادری ادامه داد: کاهش قیمت خودرو بر سطح معاملات بسیار تاثیر گذاشت. زمانی که قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کرد، تعداد خرید و فروش در بازار بسیار بالا بود. اما با کاهش قیمت خودرو از امروز، سطح معاملات پایین آمد. چراکه مردم در این شرایط منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و خریدی انجام نمی‌دهند.

او توضیح داد: کاهش قیمت به اندازه افزایش قیمت نخواهد بود و به نظر می‌رسد نهایتا بازار 10 درصد کاهش قیمت را پس از جهش‌های پی‌درپی قیمت‌ها را تجربه کند.

برای مطالعه بیشتر، خبر بورس کالا؛ بهانه‌ جدید افزایش قیمت خودرو/ خودروسازان از ورود به بورس استقبال می‌کنند؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زمانی که دولت روحانی با ارز پاشی و چاپ پول ارزش پول کشور بی ارزش کرد باید یک فکری میکردید

    • ناشناس

      فعلا که این دولت روی همه دولتها را سفید کرده

  • ناشناس

    ها ها ها بابا این کارشناسان دلالان چی می گند؟
    طرف ماشین گذاشته 1 میلیارد مشتری پیدا نمیشه دلال خریده به زور 800 تومان
    کدوم خرید و فروش با حقوق 10 میلیونی چطور طر ف میتونه ماشین500 میلیونی میخره
    یه سر به نمایشگاهی بزنید تا سال دیگه به امید خدا همشون تعطیل می شوند انشاله به امید خدا
    یکی از دلایل افزایش جدا از افزایش نرخ ارز و اوضاع اقتصادی همین نمایشگاه ماشین ست

  • ناشناس

    چطور برای یک تولید کننده مرغ و میوه وغیره نرخ مصوب میکنند مثلن روی یک بسته پنیر قیمت زدن برای تولید کننده اینقدر ومصرف کننده اینقدر ….بهتر نبود که برای کنترل قیمت که دست دولت باشه نرخ مصوب کند نرخ کارخانه تا بازار ۱۰ درصد پارس تیوفای ۱۸۰ ملیون تو بازار بشه ۲۰۰ملیون مثلن اینقدر ارزش پول مون از بین رفت

  • ناشناس

    ضمن خسته نباشید به دست اندر کاران این سایت ای کاش نحوه تیتر بندی اخبار را در اینجا اینگونه تحریک کننده هیجانات نگارش نکنبد

  • سعید

    با سلام بنده یک ماه پیش هایما ۹۸ فروختم ۹۰۰ تومن شروع کرد به گرون شدن قسم خوردم به خاطر دیگران هم که شده ماشین صفر نخرم وزیر بار خفت نرم (نخریم تا برای خودشان نرخ تعین کنند نه برای دیگران) که باعث این گرونیا اینه که هرچی رو به بالاس مردم میرن سراغش فردا ۲تومن بیاد پایین هیچکس نمیخره

  • ناشناس

    سلام
    آخه کی برای پراید ۲۱۸ میلیون پول میده واقعا خریت که آدم بخواد پراید سوار شه منی که باحقوق ۶میلیون حتی نمیتونم دوچرخه بخرم چه برسه به پراید…

  • ناشناس

    تورو خدا قیمت ماشین رو بیارید پایین نزارید اینم مثل خونه واسمون آرزو بشه