خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۶۱۶۰

با آزادسازی، قیمت خودرو به کدام سمت می‌رود؟

با آزادسازی، قیمت خودرو به کدام سمت می‌رود؟

محبی نژاد گفت: شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ در صد و در محصولات سایپا ۳۰ درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: قیمت گذاری دستوری به نوعی باعث ضرر و زیان خودروسازان و قطعه سازان شد و اکنون با طرح اخیر، مشکلات این صنعت حل خواهد شد.

او بیان کرد: اکنون ذی نفعان صنعت خودرو شامل سهام داران بورسی و غیر بورسی، خودروسازی قطعه سازان و زنجیره تامین آنها، از این طرح بهره می برند و اثرات مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور ادامه داد: از طرف دیگر مشتریان نهایی که به نوعی ذی نفع اصلی را صنعت خودرو به عنوان مشتری نهایی این صنعت هستند، خودرو را ارزان تر و با قیمت کارخانه و بدون واسطه خرید خواهند کرد.

به گفته محبی نژاد اکنون شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ درصد یعنی ۲ برابر بازار و در محصولات سایپا ۳۰ درصد اختلاف است که این واسطه گری ها، دست دلالان را کوتاه نمی کند.

محبی نژاد تشریح کرد: با جلوگیری از زیان بیشتر خودروسازان و قطعه سازان افزایش تولید و عرضه را خواهیم دید و در نهایت مصرف کننده کمتر از قیمت بازار آزاد می تواند خودرو را خریداری کند که هم حقوق مصرف کننده و هم حقوق تولید کننده حفظ می شود و سهام داران شرکت های عام که شامل قطعه سازان هستند، به نوعی حقوق آنها حفظ می شود.

او گفت: قیمت خرید و فروش خودرو اکنون بالاست که این نشان از ضعف تصمیم گیری مسئولان دارد و ربطی به تحریم های بین المللی ندارد، اکنون دلیلی وجود ندارد که چرا قیمت خودرو تفاوت زیادی بین کارخانه و حاشیه بازار داشته باشد.

محبی نژاد بیان کرد: با طرح حذف قیمت گذاری دستور از صنعت خودرو، مشکلات صنعت خودرو حل می شود. قطعه سازان انتظار وصول هر چه بیشتر مطالبات را دارند و امیدواریم در ایام باقیمانده شاهد جهش تولید خواهیم باشیم و التهابات بازار کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به کدام سمت می رود؟! به سمت نجومی شدن می رود! به سمت یک میلیاردی شدن قیمت تارا و شاهین می رود…به سمت نیم میلیاردی شدن تیبا دو و ساینا می رود.آقا اگه براتون نمی ارزه سود نداره تولید نکنین!!ببندین شرکتو! ما قول میدیم ناراحت نشیم

  • ناشناس

    به سمت خاصی نمی ره به سمت قله های پیشرفت وترقی صنعت خودرو جهش میکنه در سال جهش تولید فقط جهش قیمت داشتیم تو همه چیز

  • ناشناس

    قیمت بازار باید ۱۰میلیون گرون تر باشه نه اینکه ۵۰ میلیون اگر قیمت بازار رو قانون گذاری بشه که هر خودرو از کارخونه ۱۰ تومن گرون تر باشه این به خودرو ساز وقطعه ساز ضرر نمیزنه فقط همه خودرو ها بایک قیمت مشخص فروخته میشن