کد مطلب: ۶۱۷۹۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورود دلار به محدوده حساس / قیمت دلار به یک قدمی ۲۴ هزار تومان رسید!

ورود دلار به محدوده حساس / قیمت دلار به یک قدمی ۲۴ هزار تومان رسید!

روند افزایشی قیمت دلار دوباره متوقف شد و قیمت دلار روز گذشته هم در بازار آزاد روند کاهشی داشت و هم در صرافی‌های بانکی. این افت دوباره قیمت در حالی رخ داده که بسیاری می‌گویند مذاکرات هسته‌ای وین به پایان نزدیک است. اما قیمت دلار امروز ۲۸ دی ماه چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که هفته گذشته به ۲۸ هزار تومان رسیده بود روز گذشته در بازار آزاد به ۲۷ هزار و ۴۸۰ تومان رسید. قیمت دلار در صرافی بانکی افت بیشتری داشت و به ۲۵ هزار و ۱۹۵ تومان رسید. در یک قدمی ورود به کانال ۲۴ هزار تومان.

اگر کاهش قیمت دلار امروز ۲۸ دی ماه هم ادامه داشته باشد و دلار صرافی ملی وارد کانال ۲۴ هزار تومان شود، می‌توان گفت قیمت دلار رکورد کاهشی جدیدی ثبت کرده و بایید منتظر کاهش قیمت دلار در بازار آزاد هم بود.

قیمت دلار امروز ۲۸ دی ماه

اما پیش‌بینی‌ها چه می‌گوید و قیمت دلار امروز ۲۸ دی ماه چه می‌شود؟

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران دیروز به وین برگشت تا مذاکرات هسته‌ای را ادامه دهد. رفت و برگشت دو روزه باقری کنی به این معناست که احتمالا مذاکرات فشرده است و حتی شاید در مراحل پایانی.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفته: «زمان بسیار بسیار کوتاه است - هفته‌ها نه ماه‌ها». گفته‌ای که نشان می‌دهد احتمالا نتیجه مذاکرات ظرف چند هفته آینده معلوم شود.

شاید در همان زمانی که پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، اعلام کرده و گفته بود تا اول فوریه زمان برای مذاکرات هسته‌ای وجود دارد. البته بعد از آن اعلام شد که هیچ ضرب‌الاجلی برای مذاکرات وجود ندارد اما ایرنا در گزارشی نوشته که اگر ظرف دو هفته آینده نتیجه مذاکرات مشخص نشود، ممکن است مذاکرات متوقف شود و خلاء خطرناکی ایجاد شود.

سیگنال وین، دلار را ارزان می‌کند؟

سیگنال‌هایی که از وین به بازار ارز می‌رسد متناقض است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته: «اختلافات مهمی در وین باقیمانده و مهم‌ترین اختلاف، سرعت نامناسب طرف‌های مقابل به ویژه آمریکاست.»

طرف آمریکایی هم گفته دیپلماسی بهترین راه است اما زمان کمی باقی مانده من ماه گذشته در اسرائیل بودم تا برای این احتمال که دیپلماسی توفیقی به دست نیاورد، هماهنگی کنم.

حالا بازار ارز وارد دوره حساسی شده و احتمالا این هفته هم تحت تاثیر اخبار مذاکرات باشد. برخی معتقدند که مذاکرات به زودی به نتیجه می‌رسد. در غیر اینصورت بسیاری از وعده‌های دولت رئیسی بدون نتیجه می‌ماند.

برای همین برخی معتقدند روند قیمت دلار فعلا نزولی است و ممکن است امروز ۲۸ دی ماه دلار بازار آزاد و صرافی ملی کاهش قیمت داشته باشد و ظرف چند روز آینده، وارد کانال‌های پایین‌تری هم بشود.

کف قیمت دلار چقدر است؟

اما روند قیمت درهم و دلار هرات و سلیمانیه چطور بود؟

قیمت درهم هم در معاملات دیروز ۲۷ دی ماه کاهش اندکی داشت. بر این اساس به نظر می‌رسد که روند کاهشی قیمت دلار هم ادامه دارد.

اما قیمت دلار هرات کمی افزایش داشت. اما این افزایش بسیار محدود و اندک بود. برای همین برخی امیدوارند که با توجه به کاهش قیمت درهم و قیمت دلار هرات احتمالا روند قیمت دلار در هفته پیش رو نزولی است.

هفته گذشته قیمت دلار به مرز ۲۵ هزار تومان نزدیک شد و روند نزولی آن شتابان بود. اما از میانه هفته ناگهان ترمز کاهش قیمت دلار کشیده شد و بسیاری معتقد بودند که توقف کاهش قیمت دلار، سیاست بانک مرکزی است که مانع ریزش بیشتر قیمت دلار شود.

به همین دلیل مشخص نیست که قیمت دلار مد نظر دولت کدام است. اما کارشناسان می‌گویند بعید است که قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد و بسیاری از آنها دلار ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان را به عنوان قیمت تعادلی دلار اعلام می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طاها خوشنویس

    هوالبصیر.
    این رو برای اهل دل مینویسم. حال اقتصادی کل دنیا خوب نیست!
    برای دولت سیزدهم این یک فرصت طلاییه که ممکنه در طول تاریخ بی سابقه باشه.
    به نفت بشکه ای ۲۰۰ دلار هم باید فکر کرد با این اوضاع همه گیری کرونا.
    توافق انتخاب دنیا نیست! فی الواقع برای اعضا پای بند به برجام و آمریکا چاره ای جز توافق نمانده.
    به جوسازی ها گوش نکنید.
    دوران ۸ ساله اقای رییسی دروان شکوفایی اقتصاد ما خواهد بود.

    • ناشناس

      به همین خیال باش چهار سال دوم داشته باشه ببین چی میشه دلار اینا سوابقشون هست

    • ناشناس

      زیاد سیاست دان نیستم خوشم هم نمیاد ولی امیدوارم همینطور باشه ، خدایی خسته شدیم

    • ناشناس

      آفرین گفتن قراره دم عید شکر رو کلی گروون کنن فقط بخاطر اینکه مردم دچار دیابت نشن…
      خدایا مسئولین منت نهادند برما رعیت بی پناه و مریض…
      اینو فعلا از آقای رئیسی داشته باشید باقیش بعد عید…

    • ناشناس

      دوران شکوفایی با گرانیهای سرسام اور وعجیب شروع شد

  • ناشناس

    بیخودی بازارگرمی نکنید . اگر کار از دست دلال های ” کارگذار ” !!!! خارج شود , قیمت واقعی دلار کمتر از 7 یا 8 هزار تومان باید بشود !!

  • رضا

    خواهش میکنم آنقدر نگویید دلار پایین آمد یا بالا رفت..صحیح اینست بگویید ریال ارزشش بالا رفت یا پایین آمد.. منم یک ایرانیییییی

  • اسد

    سکته ها در راه است وخوشحالی ها

  • اسد

    سکته ها نزدیک ق نامه ۵۹۸

  • ناشناس

    کم ارزش شدن ریال در مقابل ارز های خارجی از جمله کشورهای ضعیف مثل افغانستان و پاکستان تا چه به دلار و یورو ضعف بزرگی است برای دولت و ملت برای ملت از این جهت که مخارج زندگی سنگین می شود و اثر بد روی ازدواج و معیشت دارد

  • بهزاد

    چرا اینقدر دروغ مینویسین ؟ دلار ۲۷۹۹۰ میگی ۲۴ ؟ شرافت خودتونو برای چی میفروشین؟ که دلار مردم رو از دستشون دربیارین یا خودتون کاسبی کنین ؟!

  • محسن

    قیمت دلار ۲۸هزار از کجا در میارین ۲۴من خودم دیروز معامله کردم دروغ نگین

  • وطن دوست

    دلار داره روز به روز پایین میاد… کرونایی ک روزی ۶۰۰تا کشته میداد الان به زیر ۲۰تا رسیده و همه جا آبیه و همه واکسن زدن … توافقات وین داره به خوبی پیش میره … کشورهای همسایه خواهان روابط با ما شدن ‌… تورم داره کم میشه … تجارت خارجی ۳ برابر شده … اما کسی نیست بگه آقای رییسی خداقوت ایشالا با دوبرابر سرعت همین روند رو پیش بری… انگار نه انگار که دولت قبل دلار رو ۳ تومن گرفت و ۳۰ تومن داد… انگار نه انگار چوب حراج زد به پول و طلا و نفت و هسته ای ایران … اما حالا به جای تشکر و حمایت و اینکه بخواهیم درست مطالبه کنیم از دولت اینطور تخریب میکنین… حقا که بی انصافن بعضی از مردم

    • ناشناس

      خوب تو این همه تعریف میکنی ،این هم بگو دلار ۲۳ تومان شد ۳۰ تومان پراید طی ۴ماه ۵۰٪گران شد مرغ ،تخم مرغ وغیره ،لازم به ذکر این همه گرانی طی ۴ماه وای بحال ما ۷سال دیگر

  • ناشناس

    وقتی بالا می‌رفت به موقعیت حساس نمی‌رسید