کد مطلب: ۸۷۵۰۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۳ مهر ۱۴۰۲/ سیگنال‌های افزایشی برای بازار ارز

قیمت دلار امروز 13 مهر 1402/ سیگنال‌های افزایشی برای بازار ارز

قیمت دلار امروز را افزایشی آغاز کرد و ادامه داد. به نظر می‌رسد برخی سیگنال‌های سیاسی در مورد تداوم و افزایش تحریم‌ها این شرایط را رقم زده باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز پنچشنبه 13 مهر، در کانال 49 هزار تومانی افزایش داشت. امروز، معاملات بازار ارز با حدود 180 تومان افزایش نسبت به دیروز در محدوده قیمتی 49 هزار و 786 تومان انجام می‌شود. در آخرین روز کاری هفته، نرخ ارز آمریکایی با 49 هزار و 660 تومان آغاز شد و در ادامه، 49 هزار و 830 تومان بیشترین مقدار و 49 هزار و 660 تومان، کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید. روز گذشته دلار در نیمه کانال 49 هزار تومانی معامله می‌شد.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز چهارشنبه، شروع معاملات بازار ارز با قیمت 49 هزار و 550 تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز 49 هزار و 550 تومان و 49 هزار و 650 تومان به ثبت رسید. آخرین معامله غیرقانونی پشت خطی هم با قیمت 49 هزار و 630 تومان انجام شد.

امروز نیز در این کانال‌ها دلار با حدود قیمتی 49 هزار و 620 تومان آغاز شده و به نرخ 49 هزار و 770 تومان رسیده است. آخرین نرخ معاملات غیرقانونی فردایی نیز 49 هزار و 850 تومان ثبت شده.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

قیمت دلار امروز بعد از چند روز از نیمه کانال 49 هزار تومانی فراتر رفت. یکی از دلایل این افزایش قیمت می‌تواند انتشار خبری مبنی بر قصد آمریکا برای ادامه تحریم‌های موشکی ایران باشد.

آنگونه که ایرنا گزارش داده است ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در آستانه یکی از بندهای غروب برجام و پایان تحریم‌های موشکی ایران در ۱۸ اکتبر جاری اعلام کرد که واشنگتن به استفاده از اختیارات تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

به گفته او، آمریکا علاوه بر قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل، همچنان ابزار لازم برای هدف قرار دادن گسترش تسلیحات نظامی از سوی ایران مانند موشک و پهپاد را در اختیار دارد؛از جمله تحریم‌ها و کنترل صادراتی و ارتباطات دوجانبه و چند جانبه.

بر اساس بندهایی از برجام که بخ «غروب آفتاب» معروف هستند، تحریم موشکی ایران باید 18 اکتبر 2023 (مصادف با 25 مهر 1402)، به پایان می‌رسید. اما جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی نامه‌ای به وی در کسوت هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اطلاع دادند که تحریم‌های موشکی علیه ایران را، رفع نخواهند کرد. همچنین در روزهای گذشته نیز موضوع تمدید تحریم‌های ایران توسط اتحادیه اروپا مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت.

با وجود تلاش‌های بازارساز برای کنترل قیمت دلار در ماه‌های اخیر، چنین سیگنال‌هایی در کنار برخی واقعیت‌های اقتصادی، ممکن است نرخ ارز را افزایشی کرده باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت دلار دو گزارش پیش بینی قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار 13 مهر 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.