کد مطلب: ۴۷۹۲۶۱

امید نوسان‌گیران ارزی برای افزایش قیمت دلار / اولین قیمت دلار امروز ۲ مهر ۹۹ چقدر است؟

امید نوسان‌گیران ارزی برای افزایش قیمت دلار / اولین قیمت دلار امروز 2 مهر 99 چقدر است؟

اولین روز پاییز برای معامله‌گران ارزی بسیار مهم بود. آنها در گام اول سعی داشتند که کانال ۲۷‌هزار تومانی را حفظ کنند و در مرحله بعد به دنبال بردن دلار به بالای سطح ۲۷‌هزار و ۵۰۰ تومانی بودند. اما آخرین قیمت دلار چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین روز پاییز برای معامله‌گران ارزی بسیار مهم بود. آنها در گام اول سعی داشتند که کانال ۲۷‌هزار تومانی را حفظ کنند و در مرحله بعد به دنبال بردن دلار به بالای سطح ۲۷‌هزار و ۵۰۰ تومانی بودند. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز چقدر بود و چه سیگنال‌هایی از اخبار رسمی برای آن قابل مشاهده است؟

دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: روز سه‌شنبه معامله‌گران ارزی موفق شدند که در گام اول موفق عمل کنند، ولی برای سطح‌شکنی و ایجاد یک جو جدید افزایشی در بازار، نیاز به سوخت بیشتری بود.

یکی از مهم‌ترین عواملی که در روز گذشته نوسان‌گیران ارزی را به افزایش قیمت امیدوار می‌کرد، جوسازی‌های سیاسی بود که همچنان پیرامون تلاش‌های آمریکا برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه وجود داشت. به‌عنوان مثال، دلاربازان بسیار تلاش می‌کردند که چنین تصویری را در بازار ایجاد کنند که آمریکا به‌تنهایی می‌تواند مانع از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران شود.

آنها صحبت‌های پمپئو و ترامپ را برجسته می‌کردند و با افزایش خریدهای فردایی، دلار را به‌سوی نرخ‌های بالاتر هدایت کردند. ساعت ۳ بعدازظهر، دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۷‌هزار و ۴۹۵‌تومان به فروش می‌رفت که ۲۴۵‌تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. این درحالی بود که در ساعات ابتدایی روز اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۷‌هزار و ۱۵۰ تومان پایین رفته بود.

سیگنال درهمی به دلار

بالا رفتن نرخ حواله درهم دیگر متغیری بود که افزایشی‌های بازار دلار را به رشد بیشتر امیدوار می‌کرد. درهم دیروز در مقطعی گفته می‌شد که به بالای محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی رسیده است. نرخ حواله درهم و دلار با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به‌طور سنتی افزایش یکی منجر به رشد دیگری می‌شود.

رشد ارزش دلار در هرات افغانستان نیز دیگر عاملی بود که خریداران بازار داخلی را تحریک می‌کرد. با این حال، فعالان باور داشتند، مهم‌ترین عاملی که منجر به افزایش قیمت دلار شد، جوسازی‌های نوسان‌گیران پیرامون اظهارات مقام‌های آمریکایی و تلاش‌های این کشور برای فعال کردن مکانیسم ماشه بود.

در این میان، برخی از فعالان باور دارند، کم‌کم خبرهای مربوط به مکانیسم ماشه اثر خود را از دست می‌دهد و توجه بازیگران ارزی به انتخابات آمریکا معطوف می‌شود. آنها باور دارند،‌ روند بازار ارز پس از آن مشخص خواهد شد که جوسازی‌های سیاسی پیرامون مکانیسم ماشه کاهش پیدا کند. عده‌ای اعتقاد دارند با کاهش جوسازی‌های سیاسی، قیمت دلار در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت و به‌سوی سطوح پایین‌تر حرکت خواهد کرد.

این درحالی است که برخی دیگر باور دارند، حتی با عبور از خبرهای مربوط به مکانیسم ماشه، نااطمینانی‌های مربوط به انتخابات آمریکا می‌تواند منجر به ورود تقاضای بیشتر به بازار ارز شود. این درحالی است که عده دیگری هم باور دارند، پیش از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، بازار ارز داخلی به استراحت خواهد رفت و میزان نوسانات این بازار نیز کاهش پیدا خواهد کرد. از نگاه این گروه، پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، نوسانات بازار ارز داخلی بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط با قیمت دلار را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کسی دلار در اختیار دارد مهم نیست چگونه بدست اورده است بدنبال این است که از همه اهرم ها چه تبلیغات چه مکانیزم ماشه قیمت ان سیر صعودی داشته باشد تا سودبیشتری کند چون خود دولت هم با کسری منابع ریالی مواجه است در نتیجه ارز را با همین قیمت به صرافی های بانکی میدهد پس این جریان افزایش سینوسی بوده به عنوان مثال از 22 تومان می شود 27 تومان بعد از یک مدتی روی 25 ثابت می ماند در مرحله بعدی افزایش دلار میشود 32 بعد از مدتی روی 30 ثابت میشود در واقع این خود یک اقتصاد غلط ورانتی بوده و هیچ تاثیری در پیشرفت اقتصاد و توسعه کشور نداشته بلکه ادامه ان هم بضرر مردم منظورم طبقه کارگر و کارمند و کاسب است نه ان مردمی که خودشان دست اندر کار دلار و خودرو مسکن هستن وهم بضرر دولت البته دولتها چون جابجا میشوندموجودزنده و پایداری نیستند که از حق خود دفاع کنند در مجموع مردم ضرر میکنند که فاقد دولت پشتیبان هستند

    • ناشناس

      والسلام

  • قادر

    با عرض سلام
    من نمیدونم الان قیمت دلار ۲۷۹۰۰ هستش ولی اکثر سایت ها قیمت رو ۲۷۵۰۰ اعلام میکنن یا توی بازار نیستند یا الکی میگن
    فقط خدا کنه بیاد پایین تمام اجناس گرون میشن به خاطر قیمت بالای دلار

  • حمییدددد

    فقط خدا به داد ملت برسه.دیگه کاری از دست هیچکسی برنمیاد

    • ناشناس

      اگر در انتظار این هستید که خدا باید به داد این عوام برسد انتظاری عبث است. مردمانی که چندی پیش ، از بالا رفتن دلار، زبان به انتقاد از این و آن می‌گشودند حال چون در بورس لنگر انداخته اند منتظر صعود بیش از پیش دلارند تا همواره جهش بورس را با جهش دلار همسو بدانند . یعنی بالا رفتن دلار جان تازه ای به بورس می‌بخشد و اینگونه میخواهند و این یعنی ویرانی نه آبادانی . صعود بورس یعنی صعود قیمتها و تورم روی تورم . صعود بورس یعنی قیمت پراید سر به فلک کشیدن و آرزوی محال هموطنان که روزی سوار بر مرکب این خودرو که چندی پیش صحبت از بی کیفیت ترین آنها در محصولات شرکت خودرو سازی ایران بود عده ای نامش را حلبی نامیدند ،عده ای مرکب مرگ را حال همین عوام خرسند از آنند که پراید پارک شده در پارکینگ منزلشان سر به ثریا کشیده است و این را نمی‌دانند که با دستان خویش برای خود کفن دوخته اند . کسی که در بورس به سودهای صوری دست یافته حال برایش مفهومی ندارد که قیمت پراید ی که سالها قبل مدعی بود در عراق و سوریه خواهانی ندارد حال شبانه و روزانه دستخوش تغییر شود چون از سودهای حبابی میتواند هزینه خرید یک پراید برآید و برای وی مهم نیست که قیمت پراید شبانه تغییر میکند چون میتواند با همان سودهای حاصله از بورس ( کذایی و خیالی ) پراید ی را تامین نماید و این یعنی تورم . چون این آقای فعال در بورس فقط خود را میبیند و منافع فردی خویش و نه منافع جمعی . حال همین آقا که نقشی در تورم داشته در جایی دیگر آه و نفرین میکند که گوشت گران شده ، خوارو بار گران شده اما نمی‌داند این سودهای صوری باید به این طریق جبران شود و به چرخه …. بازگردد. پس کاری از دست خدا ساخته نیست این عوام اند که باید به خود آیند و با اینگونه عملکرد بی ثباتی را برای همنوعان خویش به ارمغان نیاورند .

    • ناشناس

      دوست عزیز بهتر نیست یکم بیشتر مطالعه کنی؟

  • ناشناس

    دلار رسید به ۲۸۰۰۰ متاسفانه،بدتر از ترامپ اونایی هستن که با ایجاد جو روانی میخان ارزش دلار بیشتر اون چیزی که هست بالا ببرن تا خودشون سود کنند،ما توی هشت سال دفاع مقدس موفق شدیم چون یکدل بودیم،اما الان دوتا جو روانی ترامپ کشور و به این روز انداخت،چون بین خودمون دلال و فرصت طلب هست،بخدا اگر الانم یکدل بودیم براحتی بیشتر این مشکلات حل میشد