خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۵۴۷۷

قیمت دلار امروز ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰

قیمت دلار امروز ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰

در صرافی‌های بانکی امروز شنه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۶۹۶ تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز با همان نرخ ۲۷ هزار و ۷۰۷ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز شنبه ۲۰ آذر با ۸ تومان کاهش، ۲۷۶۹۶ تومان معامله شد. طی معاملات امروز، ۲۷,۷۱۶ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۶۸۲ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۷۰۷ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷۴۳۱ تومان اعلام شد.

بازار آزاد به معنای افزایش مداوم نرخ ارز نیست

این اقتصاددان با اشاره به ضروت تعیین قیمت دلار در در بازار آزاد، تاکید می‌کند: طرفداری از این سیاست به معنای افزایش مداوم قیمت ارز نیست.

قندی می‌افزاید: سیاست صحیح اقتصادی این است که تورم کنترل شده‌‌ای در کشور وجود داشته باشد و نوسانات قیمت دلار و دیگر ارزها را بتوان تا حدود زیادی پیش‌بینی کرد.

او ادامه می‌دهد: برای مثال در طول هر سال قیمت دلار ۱۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد و لازم نیست همیشه به یک سمت حرکت کند.

سیستم اقتصادی پایدار و ثبات در نرخ ارز

این اقتصاددان می‌گوید: سیستم اقتصادی کشور باید به اندازه کافی پایدار باشد تا تورم آن کنترل شود؛ در این صورت قیمت ارزهای خارجی نیز از ثبات نسبی برخوردار می‌شود.

به گفته قندی، در ایران در یک بازه زمانی در حدود ۱۲ سال، قیمت دلار تا ۳۰ برابر نیز افزایش داشته است و این موضوع در اقتصاد قابل قبول نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا دروغ میگید دلار امروز۳۲ هزار است