کد مطلب: ۷۸۱۲۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی اسیر نوسان شد

قیمت دلار امروز 22 اسفند 1401 / اسکناس آمریکایی اسیر نوسان شد

قیمت دلار نسبت به روز گذشته نوساناتی محدود و نسبتا کاهشی را طی می‌کند این اسکناس آمریکایی از هفته گذشته تحت تاثیر اخبار بین‌المللی چند کانال کاهش قیمت را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که روز گذشته در معاملات غیر رسمی تا کانال 46 هزار تومان پیش رفته بود، اکنون 44 هزار 800 تومان قیمت دارد.

با این حال گزارش میدانی تجارت‌نیوز از معاملات ظهر امروز نشان می‌دهد قیمت در کف بازار در سطح 44 هزار و 500 تومان تا 45 هزار و 100 تومان در نوسان است.

بنابر اظهارات قبلی مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، قرار بوده است از روز گذشته درهم به بازار ارز تزریق شود که به دلیل هم‌بستگی با قیمت دلار، اسکناس آمریکایی را نزولی خواهد کرد، اما هنوز تاثیری از این مورد بر روی قیمت‌ها اعمال نشده است.

قیمت دلار امروز 22 اسفند 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد 40 هزار و 300 تومان ثبت شد است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز رقم 36 هزار و 700 تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند ماه‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بوده است. در همین حال از ابتدای روز تا کنون قیمت دلار صرافی ملی نیز در بخش خرید روی عدد 42 هزار و 207 تومان و در بخش فروش روی عدد 42 هزار و 500 تومان ثابت مانده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازار هرات و سلیمانیه در این مدت تحت تاثیر قمیت دلار در بازار آزاد نوسانات زیادی پشت سر گذاشته‌اند. در حال حاضر قیمت دلار هرات و سلیمانیه هر دو بر روی قیمت 44 هزار و 290 قرار دارند.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا 42 هزار و 866 تومان و یوروی حواله 39 هزار و 36 تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به 48 هزار و 50 تومان رسیده است.

قیمت اسکناس درهم امارات هم در مرکز مبادله ارز و طلا 10 هزار و 973 تومان و قیمت حواله درهم 9 هزار و 993 تومان اعلام شده است. قیمت درهم امارات در بازار آزاد امروز 12 هزار و 250 تومان است.

نرخ دلار یکشنبه از نرخ‌های نقدی روز شنبه پایین‌تر و از نرخ‌های فردایی این روز بالاتر رفت. در حالی که هر برگ از این اسکناس آمریکایی در راستای روند کاهشی جدید خود در واپسین معاملات فردایی روز شنبه در سطوح قیمتی ابتدای کانال ۴۴‌هزار تومانی معامله می‌شد، با شروع معاملات نقدی در صبح روز یکشنبه به سطوح قیمتی کانال ۴۵‌هزار تومانی برگشت و روی پله‌های دوم و سوم این کانال نوسان کرد.

دنیای اقتصاد در این خصوص نوشته است سیگنال مهم بازار در روز گذشته، خبر توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان بود که با افزایش سطح انتظارات مثبت سبب کاهش نرخ دلار بازا غیررسمی تا سطوح قیمتی کانال 42 هزار تومانی شد. پس از تایید خبر مذکور توسط وزیر امور خارجه کشور، روند نرخ دلار که فاز پاندولی به خود گرفته بود، تغییر کرد و نرخ دلار به کانال 42هزار تومانی وارد شد.

پس از توافق ایران و آژانس و ایران و عربستان، خبر روز گذشته وزیر امور خارجه به سومین عامل افت دلار در روزهای اخیر تبدیل شد. البته این خبر از جانب مقامات آمریکایی تکذیب شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این نشون میده که فعلان بازار ارز در ایران هیچ قوه تحلیلی ندارن فقط دور هم جمع میشن یکی دست توجیبش کرد همه دست به جیب میشن یکی دولا شد همه دولا میشن افزایش امروز قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار بود درواقع امروز باید دلار کاهشی میشد وارد فاز صعودی شد این نشون میده بادسته کورها طرف هستیم افزایش شدید قیمت طلا وسکه هم نشون میده بادسته کروکورها طرف هستیم یه ریسمانی رو گرفتن دارن میرن هیچ منطقی پشت این افزایش قیمت نیست که ثابت کنه باید اتفاق میافتاد

  • ناشناس

    اسکناس آمریکایی اسیر نوسان شد :)))))))