کد مطلب: ۸۷۸۹۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۲/ تب دلار فروکش می‌کند؟

قیمت دلار امروز 22 مهر 1402/ تب دلار فروکش می‌کند؟

امروز دلار کار خود را با قیمت 51 هزار و 400 تومان آغاز کرد و ساعتی بعد با کاهش قیمت مواجه شد و به 51 هزار و 150 تومان رسید. معامله‌گران امروز منتظر سقوط دلار به کانال 50 هزار تومان هستند. آیا دلار کانال عوض می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز 22 مهر 1402 به 51 هزار و 150 تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت دلار در معاملات پشت خطی افزایشی بود. اما روند بازار از ساعات ابتدایی روز کاهشی شد.

امروز معامله‌گران از ساعات ابتدایی، منتظر کاهش قیمت دلار بودند و اکنون منتظرند که ببینند آیا قیمت دلار به کانال 50 هزار تومان وارد می‌شود یا نه. به گفته معامله‌گران اگر قیمت دلار امروز به 50 هزار و 800 تومان برسد، با کاهش بیشتر مواجه می‌شود و به کف کانال 50 هزار تومان می‌رسد. اما اگر روند بازار صعودی شود و دلار بتواند خود را بالای این رقم نگه دارد، احتمال ورود آن به کانال 52 هزار تومان قوت می‌گیرد.

اما به نظر می‌رسد که قیمت دلار امروز از مرز مقاومتی که معامله‌گران گفته‌اند فاصله گرفته و خود را به کانال پایین‌تر نزدیک کرده است. برای همین معامله‌گران امروز منتظر ورود دلار به کانال 50 هزار تومان هستند.

اما علت کاهش قیمت دلار چه بود؟ اولین عامل به ماجرای جنگ حماس و اسرائیل بر می‌گردد که با ایجاد نااطمینانی در بازار، قیمت دلار را افزایشی کرد. البته به نظر می‌رسد که این درگیری همچنان ادامه دارد و تنش میان دو طرف وارد مراحل جدیدی شده است. برای همین است که افزایشی‌های بازار معتقدند روند بازار افزایشی است و دولت با تلاش زیاد سعی در کنترل قیمت دلار دارد.

عامل دیگری که به کاهش قیمت دلار دامن زده، بازگشایی بازار ارز هرات پس از یک هفته تعطیلی است. زلزله، بازار ارز هرات را تعطیل کرده و بازگشایی این بازار بر روند کاهشی قیمت دلار اثر داشت.

اما نکته دیگری که معامله‌گران عنوان می‌کنند برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو تحریم‌های موشکی ایران است. روز 26 مهر ماه -چهارشنبه هفته جاری- قرار است این جلسه تشکیل شود و بازار ارز در کنار این موارد، نگاهی هم به خروجی این جلسه دارد. به همین دلیل است که معامله‌گران به نظر می‌رسد بازار همچنان در حال انتظار باشد. افزایشی‌های بازار معتقدند احتمالا قیمت دلار در روزهای آینده به 53 هزار و 500 تومان می‌رسد. اما کاهشی‌ها همچنان به بازارساز امیدوارند و معتقدند افزایش قیمت دلار تحت تاثیر جو هیجانی بازار است و به زودی تب بازار فروکش می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.