کد مطلب: ۸۷۹۳۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۲/ تاثیر پیام ایران به سازمان ملل بر بازار ارز

قیمت دلار امروز 23 مهر 1402/ تاثیر پیام ایران به سازمان ملل بر بازار ارز

قیمت دلار روز گذشته کانال 51 هزار تومان را از دست داد و وارد کانال 50 هزار تومان شد. اما آیا دلار این کانال را هم از دست می‌دهد و به کانال 49 هزار تومان بر می‌گردد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز 23 مهر ماه کار خود را با قیمت 50 هزار و 800 تومان آغاز کرد و در ادامه بازار روند نزولی داشت. روند نزولی بازار در حالی است که بسیاری معتقدند آنچه در عرصه سیاسی رخ داده به بازار سیگنال افزایشی می‌دهد.

ایرنا شب گذشته خبری را منتشر کرد که بر اساس آن ایران جدیدا پیامی برای سازمان ملل ارسال کرده است. به گزارش ایرنا از نیویورک، شبکه خبری آکسیوس روز شنبه اعلام کرده که دو منبع دیپلماتیک به این رسانه خبر داده‌اند که ایران روز شنبه پیامی به سازمان ملل ارسال کرده و در این پیام تاکید کرده که ایران خواهان تشدید تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، ناچار به مداخله می‌شود.

این پیام غیرمستقیم برای اسرائیل نشان می‌دهد که نااطمینانی از سر بازار ارز رفع نشده و این احتمال وجود دارد که پای ایران به جنگ خاورمیانه باز شود. در این صورت بازار ارز محتاط می‌شود و احتمالا تقاضا برای خرید دلار بالا می‌رود.

قیمت دلار امروز 23 مهر 1402

اما در حالی که این سیگنال‌ها افزایشی است، بازار روند نزولی دارد و قیمت دلار به کانال پایین‌تر وارد شده است. به همین دلیل معامله‌گران ارزی معتقدند که این کاهش قیمت کار بازارساز است و بانک مرکزی سعی کرده که قیمت دلار را به کانال‌های پایین هدایت کند که تا این لحظه موفق هم بوده و توانسته ظرف کمتر از یک هفته، قیمت دلار را بیش از 1500 تومان کاهش دهد و مانع ورود آن به کانال 53 هزار تومان شود.

دلار امروز وارد کانال 50 هزار تومان شده و فعلا در پله‌های بالایی این کانال قرار دارد. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا قیمت دلار می‌تواند به کانال 49 هزار تومان بر گردد؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند که روند طبیعی بازار به نحوی است که احتمالا قیمت دلار افزایشی است و آنچه مانع افزایش قیمت دلار شده، دخالت دولت در بازار است. بنابراین در صورت تدوام این دستکاری، قیمت دلار می‌تواند خود را به کف کانال 50 هزار تومان برساند. اما در این میان فاکتور جنگ حماس و اسرائیل مساله بسیار مهمی است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. برای همین برای تعیین قیمت دلار باید منتظر سرنوشت این جنگ بود و دید آیا پای ایران به هر شکلی به این تنش وارد می‌شود یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.