کد مطلب: ۴۹۱۲۶۱

بازار دلار به کام فروشنده‌ها / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۴ آبان ۹۹

بازار دلار به کام فروشنده‌ها / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 24 آبان 99

روز پنج‌شنبه، اوضاع بازار بیشتر به کام فروشنده‌ها بود؛ آنها با افزایش فروش‌های خود قیمت دلار را ۴۰۰ تومان پایین آوردند. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بازار امروز چقدر بود؟

به گزاش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بازار امروز شنبه 24 آبان 99 چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی از اخبار رسمی برای این بازار قابل مشاهده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: دلار در ایستگاه آخر هفته، به سوی ابتدای مرز ۲۷ هزار تومانی حرکت کرد. روز پنج‌شنبه، اوضاع بازار بیشتر به کام فروشنده‌ها بود؛ آنها با افزایش فروش‌های خود قیمت دلار را ۴۰۰ تومان پایین آوردند و روی مرز ۲۷ هزار تومانی قرار دادند.

در بازار ارز، دلار با وجود کاهش روز پنج‌شنبه، افزایش ۷/ ۰ درصدی را تجربه کرد. اسکناس آمریکایی پنج‌شنبه دو هفته پیش با اعلام پیشتازی بایدن در انتخابات آمریکا، با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود. در هفته‌ای که گذشت، بازار ارز برای ساعاتی حتی ارقام زیر ۲۴ هزار تومان را هم تجربه کرد، ولی سرانجام در سطحی نزدیک به قیمت بسته شده پنج‌شنبه دو هفته قبل به کار خود پایان داد.

به ‌نظر می‌رسد، بازار ارز در پی یافتن نقطه تعادلی برای انجام نوسانات کمتر طی هفته‌های آتی باشد. با این حال، این بازار چنان به روند اخبار حساس شده که بازگشت ثبات به آن کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. بازار در هفته‌ای که گذشت به خبرهای مربوط به انتخابات آمریکا، واکنش‌های شدیدی نشان داد و با توجه به صحبت‌های ترامپ، احتمال دارد که در هفته‌های جاری نیز اخبار متناقض به بازار برسد.

در کنار این، نبرد نیروهای متضاد نیز آغاز شده است. گروهی اعتقاد دارند، بایدن به راحتی به برجام بازنخواهد گشت، در نتیجه نرخ‌های فعلی را کف قیمت دلار می‌دانند. این در حالی است که عده دیگری باور دارند، با تغییر وضعیت در کاخ‌سفید و پایان فشار حداکثری، باید امیدوار به افت قیمت‌ها بود. از نظر گروه دوم، رشد قیمت دلار از شهریور تا اواسط مهر ماه بیشتر حاصل جو روانی هراس از انتخاب دوباره ترامپ بود و کنار رفتن او، به تنهایی بخشی از افزایشی‌ها را از بازار به بیرون خواهد راند.

در این میان، عده‌ای هم باور دارند، بازار ارز از لحاظ عرضه ارز در وضعیت قوی قرار ندارد و همین عامل موجب شد که واکنش کاهشی دلار نسبت به پیروزی بایدن پایدار نباشد. از نظر آنها، ایران منابع ارزی زیادی در کشورهای دیگر دارد ولی به دلیل تحریم‌ها دسترسی به آنها ندارد. ترک خوردن تحریم‌ها می‌تواند دست سیاست‌گذار را برای مدیریت قیمت دلار بیشتر باز بگذارد.

نوسانات قیمت دلار در هفته گذشته به اندازه‌ای زیاد شد که برخی معامله‌گران ترجیح دادند دیگر اقدام به خرید و فروش نکنند و بیشتر تماشاچی اتفاقات بازار باشند. از نگاه آنها، تا وضعیت بازار خبری است، باید در خرید و فروش دلار احتیاط کرد. رفت و برگشت‌های شدید قیمتی می‌تواند یکباره ضرر زیادی را برای معامله‌گران ایجاد کند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت خودش دلش نمیخواد دلار بیاد پایین،چون دلال اصلیه

  • ناشناس

    به امید افزایش قیمت دلار به زودی.

    • ناشناس

      برا چی افزایش کنه

  • ناشناس

    خبر تایید واکسن کورنا در چین . و آمدن طرفتار سرسخت برجام به کابینه بایدن و آزاد سازی پولهای بلوکه شده باعث سقوط شدید ارز طلا خواهد شد قابل توجه دلالان دلار و سکه فعلا نفروشید بورس هم داشت مقاومت میکردالان حال روزش اینه قیمت دلار موقعی که ۲۴ تومن بود رایس بانک مرکزی گفت قیمت خیلی پایینتر از این حرفهاست مقاومت فایده ای نداره خریدار نیست. بانک مرکزی بخاطر اینکه شرکتهای بزرگ و دولت ضرر سنگین ندن و کالاهای خودشون رو بفروشن فعلا داره مدارا میکنه و کم کم قیمت دلار رو پایین میکشه تا ۱۶ تومن و بعد از برجام باید تا ۱۰تومن وایسته و به دولت بعدی تحویل بده مطمان باشید همین میشه

  • حسن

    امروز ۲۵آبان باید دلار ۲۰ تومان باشه اینمقاومت بی فایدهاست
    اوضاع لقتصادی کشور به حالت عادی بر میگردد
    فقط محتکرین دلار مذبوحانه دارن تلاش میکنند که‌ این تلاش نفسهای آخر را دارد میکشد