کد مطلب: ۵۱۳۸۵۴

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۵ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۵ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

هفته گذشته بایدن اعلام کرد که در صورت بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای به برجام بازخواهد گشت. در مقابل طرف ایرانی،‌ خاطرنشان کرد که آمریکا باید در ابتدا تحریم‌ها را لغو کند و پس از آن، تعهدات خود را اجرا خواهد کرد.با وجود این خبرها آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۵ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسکناس امریکایی روز پنجشنبه ۶۰۰ تومان رشد کرد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۵ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: روز چهارشنبه بازار ارز تعطیل بود و اسکناس آمریکایی در روز آخر هفته ۶۰۰ تومان رشد کرد و به بهای ۲۵هزار و ۷۰۰ تومان رسید. این بیشترین قیمت دلار از ۱۷ دی بود و موجب شد بازدهی هفتگی این ارز به حدود ۳/ ۷ درصد برسد.

معامله‌گران دلار تصور می‌کردند با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا، فشار حداکثری تحریم‌ها خاتمه خواهد یافت. با توجه به همین امید، آنها فروش‌های ارزی خود را در اواخر دی ماه بالا بردند. با این حال، هفته گذشته، بایدن اعلام کرد که در صورت بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای به برجام بازخواهد گشت. در مقابل طرف ایرانی،‌ خاطرنشان کرد که آمریکا باید در ابتدا تحریم‌ها را لغو کند و پس از آن، تعهدات خود را اجرا خواهد کرد.

برداشت معامله‌گران بازار از این صحبت‌ها چنین بود که احتمال لغو تحریم‌ها در کوتاه مدت دشوار است و توافق زودهنگامی بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت. در نتیجه کسانی که با هیجان در موقعیت فروش قرار گرفته بودند، از اواسط هفته گذشته با قدرت در موقعیت خرید قرار گرفتند و توانستند قیمت دلار را طی دو روز هزار تومان رشد دهند.

دلار که روز دوشنبه در محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفته بود، روز سه‌شنبه به کانال ۲۵ هزار تومانی رفت و با ۴۰۰ تومان افزایش به بهای ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. رشد روز سه‌شنبه موجب شد قیمت دلار از اقامتگاه یک ماهه خود خارج شود.

بازار ارز طی یک ماه در دامنه ۲۱ تا ۲۵ هزار تومانی تغییرات خود را به ثبت رسانده بود؛ تحلیل‌گران فنی عنوان کرده بودند که درصورت خروج دلار از سقف دامنه مجاز یک ماهه خود، رشد قیمت شدت بیشتری خواهد گرفت. اتفاقی که در روز پنج‌شنبه رخ داد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این روند موقت هست و قیمت مجدد به زیر ۲۵ تنزل خواهد کرد