کد مطلب: ۵۱۴۴۳۱

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۷ بهمن چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۷ بهمن چقدر بود؟

پس از چهار رشد متوالی، قیمت دلار در روز دوم هفته، رفتار کاهشی را در پیش گرفت و ساعت ۳ بعدازظهر روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی زیر مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۷ بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز اسکناس آمریکایی کاهش قیمت داشت و زیر مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۷ بهمن چقر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: پس از چهار رشد متوالی، قیمت دلار در روز دوم هفته، رفتار کاهشی را در پیش گرفت. ساعت ۳ بعدازظهر روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی زیر مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد و روی عدد ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت.

به گفته فعالان، دلار طی چهار روز کاری هزار و ۷۰۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند، در نتیجه طبیعی بود که برخی از معامله‌گران، اقدام به سودگیری کنند. در واقع کسانی که در روزهای قبل اقدام به خرید کرده بودند، روز یکشنبه سعی کردند از این ارزهای خریداری شده کمی کسب سود کنند.

عده دیگری از معامله‌گران عنوان می‌کردند که افزایش فعالیت خالی‌فروشان ارزی زمینه‌ساز تغییر مسیر دلار شد. خالی‌فروشان کسانی هستند که دلاری ندارند، ولی سعی می‌کنند از انتظارات کاهشی خود کسب سود کنند.

با وجود اثرگذاری خالی‌فروشی‌ها و سودگیری معامله‌گران، عده‌ای از تحلیلگران بازار باور داشتند، تعطیلات سال نوی چینی سمت تقاضا در بازار را نسبت به هفته گذشته تضعیف کرده است. چین بزرگ‌ترین شریک اقتصادی ایران است و کاهش تقاضای مبادلات حواله‌ای با این کشور، می‌تواند منجر به کاهش فشار تقاضا شود.

عده‌ای از معامله‌گران حتی باور دارند، رشدهای سنگین دلار در هفته گذشته تحت تاثیر تعطیلات چینی قرار داشت. در واقع از نگاه آنها بازیگران تجاری به دلیل تعطیلات چینی، ناچار شدند تقاضای خود را جلو بیندازند و همین مساله قیمت دلار را تحریک بیشتری کرد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.