کد مطلب: ۸۱۱۷۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد/ کاهش قیمت ادامه دارد؟

قیمت دلار وارد کانال 50 هزار تومان شد/ کاهش قیمت ادامه دارد؟

قیمت دلار امروز 30 اردیبهشت ماه یک کانال دیگر سقوط کرد و وارد کانال 50 هزار تومانی شد. کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در ادامه روند کاهشی خود امروز وارد کانال 50 هزار تومان شد و قیمت آن در بازار آزاد به 50 هزار و 900 تومان رسید. البته دلار هفته گذشته هم سری به کانال 50 هزار تومان زده بود اما دوباره یک کانال صعود کرد.

قیمت دلار هرات اما کاهش بیشتری داشت و به قیمت 50 هزار و 360 تومان رسید. این کمترین قیمت دلار ظرف چند ماه گذشته است.

قیمت دلار امروز 30 اردیبهشت 1402

به گفته معامله‌گران محدوده حمایتی دلار 51 هزار و 200 تومان بود و گفته می‌شد اگر دلار این محدوده را از دست بدهد احتمال ریزش بیشتر قیمت وجود دارد. فعلا دلار این محدوده را از دست داده و واکنش بازار به این مساله، ورود به یک کانال پایین‌تر است.

سیگنال دلار هرات برای بازار فردوسی هم کاهشی است. از هفته قبل که کاهش قیمت دلار آغاز شد، کارشناسان تاکید داشتند که روند قیمت دلار در تهران از قیمت دلار هرات تبعیت می‌کند و اگر این ارز نتواند مسیر افزایشی پیدا کند، روند کاهشی آن ادامه‌دار می‌شود و به بازار فردوسی می‌رسد.

اکنون روند قیمتی دلار هرات هم کاهشی است و حتی ممکن است کانال 50 هزار تومان را هم از دست بدهد. اگر چنین شود، قیمت دلار ظرف یکی دو هفته گذشته حداقل سه هزار تومان کاهش داشته است.

حالا دو سوال مهم در بازار وجود دارد؛ اول اینکه علت کاهش قیمت دلار چیست و سوال دوم اینکه کاهش قیمت دلار ادامه دارد یا نه؟

علت کاهش قیمت دلار چیست؟

تلاش بازارساز برای کنترل قیمت‌ها و اخبار سیاسی دو عاملی است که گفته می‌شود بر قیمت این ارز اثرگذاشته و آن را کاهش داده است. در چند روز پایانی هفته چند خبر مثبت برای از سرگیری مذاکرات هسته ای منتشر شد. اگرچه برخی از معامله‌گران می‌گویند خبر برجام سوخته و تاثیری بر بازار ندارد. اما مدت‌ها بود که سیگنال آغاز مذاکره به بازار نرسیده بود و طرح ادعای از سرگیری مذاکرات، اگر باعث کاهش قیمت دلار نشده باشد، حداقل مانع افزایش آن شده است.

علت دوم این بود که بانک مرکزی رسما اعلام کرد که قرار است وارد بازار شود و این کاهش قیمت می‌تواند ناشی از ورود بازارساز به بازار باشد.

اما برخی از کارشناسان علت سومی هم برای کاهش قیمت دلار عنوان می‌کنند و آن هم اینکه دلار در فاز اصلاح و استراحت است و پس از آن، با توجه به فاکتورهای سیاسی و اقتصادی مسیر کاهشی یا افزایشی خود را دوباره آغاز می‌کند.

کف قیمت دلار چقدر است؟

کاهش سه هزار تومانی قیمت دلار و ورود آن به کانال 50 هزار تومان این سوال را ایجاد کرده که کف قیمت دلار کجاست و این ریزش تا کجا ادامه دارد؟

برخی از کارشناسان معتقدند کف قیمت دلار 50 هزار تومان است چون زمانی که دلار وارد این کانال شود، تجار و خریداران عادی وارد بازار می‌شوند. فشار تقاضا بالا می‌رود و قیمت دلار دوباره بیشتر می‌شود.

اما دیدگاه دیگری می‌گوید اگر دلار محدوده 50 هزار و 200 تومان را هم از دست بدهد، سیگنال کاهش قیمت بیشتر به بازار می‌دهد و فشار فروش بیشتر می‌شود و احتمال ورود دلار به کانال 40 هزار تومانی وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.