کد مطلب: ۵۶۵۱۵۵

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰ چقدر بود؟

در سومین روز هفته، دلار حمایت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را از دست داد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۳۰ تیر چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت اسکناس امریکایی در بازار آزاد روز سه‌شنبه صعودی بود و به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در سومین روز هفته، دلار حمایت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را از دست داد. روز دوشنبه اسکناس آمریکایی، ۲۰۰ تومان قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار و ۴۲۰ تومان رسید. این سومین افت متوالی دلار در هفته جاری بود.

به اعتقاد بیشتر فعالان، خریداران بازار ارز در روزهای اخیر تمایل زیادی برای ورود به بازار نداشته‌اند، چرا‌که تصور می‌کنند تا زمان انتقال دولت، ممکن است حجم عرضه ارز به شکل معناداری رشد کند.

آنها چنین استدلالی را طرح کرده‌اند که ممکن است دولت دوازدهم قصد داشته باشد‌‌ کارنامه بهتری را درباره دلار ثبت کند و به همین دلیل‌‌ با افزایش حجم عرضه ارز، دلار را به سطوح پایین‌تری ببرد. چنین هراسی موجب شده است که خریداران موقتا به کما بروند و در پی آن دامنه نوسانات اسکناس آمریکایی محدودتر و کاهشی شود.

روز دوشنبه معامله‌گران بسیار به این شایعه پرداختند که ایالات‌متحده تهدید کرده است که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌ها را در زمینه فروش نفت ایران به چین افزایش خواهد داد. بی‌توجهی بازار به چنین اخباری نشان می‌دهد که معامله‌گران تا حد زیادی نگران افزایش احتمالی عرضه هستند و قصد دارند که فعلا در بازار حضور پیدا نکنند و زمانی که قیمت‌ها پایین‌تر رفت، در موقعیت خرید قرار بگیرند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.