خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۱۸۲۱

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / نابودی دلار توافقی در بازار آزاد

قیمت دلار امروز 5 اردیبهشت 1402 / نابودی دلار توافقی در بازار آزاد

امروز قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومانی اندکی بالا رفت. این محدوده به خط قرمز سیاستگذار تبدیل شده است. معامله‌گران بازار ارز می‌گویند سیاست‌های حاکم بر دلار توافقی صف دلار سهمیه‌ای را از بین برده اما بازار همچنان متقاضی زیاد دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که قیمت دلار روز گذشته چهارم اردیبهشت و در نخستین روز بازگشایی بازارها در ماه جدید با افزایش محدود قیمت باز شد این روند امروز کاهشی بود. در لحظه نگارش این گزارش اسکناس آمریکایی با ۱۴۲ تومان کاهش قیمت و با رقم ۵۱ هزار و ۶۰۱ تومان در بازار آزاد مبادله می‌شود.

قیمت انواع ارز 5 اردیبهشت 1402

حرکت رفت و برگشتی قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومانی به صورت یک روز در میان در فروردین‌ماه پیوسته برقرار بود. معامله‌گران امیدوارند با شروع اردیبهشت قیمت دلار از خمودگی روزهای اول بهار خارج شود. فعلا هفته اول اردیبهشت به جهت تعطیلات عید فطر در بازارهای همسایه اقبال خود را برای تحرك در بازارهای مالی از دست داده است. به همین جهت فعالان بازار ارز معتقدند روزهای باقی‌مانده از هفته جاری آرام سپری می‌شود.

فعالان بازار ارز متقاضیان دلار توافقی را از دست رفته می‌دانند. آنها معتقدند پیچیدگی‌های دریافت دلار سهمیه‌ای متقاضیان را از صرافت انداخته است. این در حالی است که بازار ارز و دلار همچنان متقاضی دارد و خریداران به هر نحو ممکن از بازار آزاد دلار تهیه می‌کنند.

معامله‌گران می‌گویند حفظ محدوده زیر قیمت ۵۲ هزار تومانی خواست سیاستگذار است و در برخی مقاطع نیز اقدام به تزریق ارز در بازار معاملات آزاد صورت گرفته است. آنها معتقدند کانال ۵۱ هزار تومانی و افزایش و کاهش محدود ۳۰۰ و ۵۰۰ تومانی روند به حساب نمی‌آید و قدرت چانه‌زنی است.

با این وجود تحلیلگران اقتصادی با توجه به تورم موجود معتقدند، آرامش در بازار ارز مقطعی است و افزایشی‌های بازار امید دارند اردیبهشت‌ماه رونق به بازارهای مالی برگردد.

قیمت دلار در نرخ های مختلف

بر خلاف دیروز و روند نامتوازن قیمت دلار در بازار آزاد و مرکز مبادله، امروز این دو بازار هم همگرا هستند. امروز قیمت ارز آمریکایی در بازار آزاد کاهش ۱۴۷ تومانی دارد و با قیمت ۵۱ هزار و ۶۰۱ تومان معامله می‌شود.

صبح امروز نیز دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۲۱ تومان در مرکز مبادله کشف قیمت شد و ۲۶۹ تومان نسبت به آخرین معامله دیروز، کاهش قیمت دارد. امروز دلار حواله نیز با کاهش ۹۰ تومانی با قیمت ۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام قیمت شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است.

قیمت ارزهای موثر

قیمت اسکناس یورو نیز در مرکز مبادله ارز و طلا،‌ برخلاف دیروز با کاهش قیمت باز شد. دیروز چهارم اردیبهشت قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با ۴۳۵ تومان افزایش، با رقم ۴۶ هزار و ۹۳۵ تومان کشف قیمت شد. امروز با ۶۰۰ تومان کاهش قیمت، با رقم ۴۶ هزار و ۳۳۴ تومان اعلام شد. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۱۲۲ تومان و کاهش ۳۷۴ تومانی اعلام قیمت شده است. در لحظه تنظیم این گزارش قیمت یورو در بازار آزاد با رقم ۵۶ هزار و ۹۵۶ تومان مبادله می‌شود و بر خلاف مرکز مبادله‌ افزایش قیمت دارد.

امروز قیمت درهم در بازار آزاد ۱۴ هزار و ۳۸۰ تومان اعلام شد و نسبت به دیروز ۲۰ تومان افزایش داشت. اما قیمت حواله درهم در سایت بازار متشکل معاملات با کاهش قیمت باز شد. امروز این ارز ۱۰ هزار و ۴۰۱ تومان اعلام شده و کاهش محدودی دارد. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۴۲ تومان معامله می‌شود. قیمت دلار درهم نیز ۵۲ هزار و ۷۷۴ تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.