کد مطلب: ۷۳۰۹۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

دلار در مسیر رکوردشکنی دوباره؟

دلار در مسیر رکوردشکنی دوباره؟

قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد تهران امروز هم روند افزایشی را در پیش گرفته و در مسیر صعودی که از روز گذشته با شتاب بیشتری آغاز کرده بود، حرکت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار بازار آزاد امروز به 35 هزار و 600 تومان رسید و در نیمه بالایی کانال در حال نوسان است. قیمت دلار در حالی مجددا افزایشی شده و به فکر فتح دوباره قله‌های آبان‌ماه افتاده است که بازارساز طی هفته‌های اخیر تلاش می‌کرد اسکناس آمریکایی را از رشد منصرف کند.

در حالی که قیمت دلار بازار آزاد در جاده صعودی شتاب گرفته، امروز قیمت این ارز در صرافی ملی 31 هزار و 740 تعیین شده است. در همین حال دلار نیمایی همچنان در کانال 27 هزار تومانی سرکوب می‌شود و قیمت دلار توافقی هم 34 و 230 تومان است.

در بازارهای همسایه هم قیمت دلار افزایشی است. دلار هرات امروز به 35 هزار و 420 تومان رسیده و قیمت دلار سلیمانیه هم 35 هزار و 820 تومان است.

کارشناسان عنوان می‌کنند روندی که در بازار ارز طی می‌شود نتیجه مجموعه‌ای از رویکردهای اقتصادی و سیاسی دولت است که اکنون نشانه بارز آن در بازار ارز دیده می‌شود. تنش‌های سیاسی بین‌المللی از یک سو و جیب خالی دولت از سوی دیگر، کورسوهای امید برای بهبود وضعیت اقتصادی را از بین برده است. در همین حال برجام نیز از دید فعالان اقتصادی تمام‌شده تلقی می‌شود.

این نااطمینانی‌های اقتصادی دست به دست هم داده و چشم‌اندازی تورمی را خلق کرده است که نتیجه آن طی آبان‌ماه و در قالب هجوم دوباره سرمایه‌های خرد و معاملات سفته‌بازانه به بازار ارز دیده شد. روندی که بانک مرکزی تلاش کرد با حربه‌های مختلفی اعم از کنترل‌های انتظامی، عرضه اوراق ارزی و ارزپاشی، آن را متوقف کند اما حالا به نظر می‌رسد این تلاش آن طور که دولت انتظار داشت به ثمر ننشسته است.

خبرهای بیشتر درباره بازار ارز را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.