کد مطلب: ۸۱۵۲۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خریداران دلار رکب خوردند/ خبر بد کارشناسان برای بازار ارز

خریداران دلار رکب خوردند/ خبر بد کارشناسان برای بازار ارز

در نخستین ساعات امروز قیمت دلار در نیمه کانال 51 هزار تومان بود و این امیدواری می‌رفت که روند نزولی بازار ادامه پیدا کند. اما کمی بعد از شروع معاملات، قیمت دلار دوباره بالا رفت و به کانال 52 هزار تومان نزدیک شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتظار چند روزه بازار برای سفر سلطان عمان به تهران به پایان رسید اما روند دلار تغییر چندانی نکرد. برخی معتقدند هنوز خبر اصلی این سفر به بازار نرسیده و برخی دیگر می‌گویند همین که قیمت دلار در چند روز گذشته افزایش نداشته، تاثیر این سفر است. چون آنچه در مرزهای شرقی ایران می‌گذرد پیام‌آور افزایش قیمت دلار است.

قیمت دلار امروز 8 خرداد 1402

به عبارتی بازار ارز این روزها تحت تاثیر دو خبر مهم بود؛ یکی سفر سلطان عمان که بسیاری آن را مقدمه مذاکرات هسته‌ ای جدید می‌دانند و دیگری درگیری در مرزهای شرقی که تدوام آن می‌تواند مستقیما بر قیمت ارز در بازار فردوسی تاثیر بگذارد. اما به نظر می‌رسد سفر سلطان عمان جو منفی شکل گرفته درباره درگیری‌های مرزی را کنترل کرد و اگرچه باعث کاهش قیمت دلار نشد، اما اجازه رشد بیشتر قیمت دلار را هم نداد.

البته دیدگاه دیگری هم وجود دارد. آن هم اینکه بازار ارز تاکنون بارها خبر آغاز مذاکرات و نزدیکی به توافق هسته‌ای را شنیده و مدت‌هاست که در برابر آن واکنش چندان زیادی نشان نمی‌دهد. در یک سال گذشته انتشار هر خبر جدیدی از مذاکرات هسته ای، بازار را کاهشی نکرده و نهایت تاثیر آن درجا زدن قیمت دلار برای چند روز بوده است.

چرا قیمت دلار کاهش نیافت؟

اکنون هم بازار به همان سمت رفته است. در چند روز گذشته جو بازار ارز انتظاری بود و معامله‌گران در انتظار اخبار جدید بودند. اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد معاملات بازار جریان داشت و البته فروشندگان خانگی، به خاطر نگرانی از ریزش بیشتر قیمت، وارد بازار شده و اقدام به فروش دلار کرده بودند. اگرچه برخی امیدوار بودند دلار وارد کانال 50 هزار تومان شود و از آنجا به کانال 40 هزار تومانی برود، اما دلار به این عده رکب زد و نهایتا در محدوده 51 هزار تومانی خود را تثبیت کرد.

این مقاومت قیمت دلار برای کاهش بیشتر، نگرانی‌هایی را در بازار و در بین کارشناسان ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی این میزان از مقاومت دلار بالای 50 هزار تومان را مثبت نمی‌دانند. از آن جمله برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت: به شکل سنتی، قیمت دلار در خرداد و تیر در کف قیمت سالانه است. اینکه دلار در محدوده 50 تا 52 هزار تومان مانده باعث نگرانی است. چون اگر قرار باشد قیمت کنونی، کف قیمت دلار آزاد باشد کار در باقیمانده سال سخت می‌شود.

این کارشناس تاکید می‌کند سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای در بازار وجود داشت و ما امیدوار بودیم دلار به زیر 50 هزار تومان برسد اما گویا بازار فعلا تمایلی به افت ندارد و همین مساله کار دلار برای ادامه سال را سخت می‌کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کلا خیلی جالبه برام این دلار از ۳۰ تومن اومد برا ۶۰ تومن الان ۱۰ هزار تومن ریخته خرادارا رکب خوردن؟🤣🤣🤣

  • ناشناس

    چیزی که تو تحلیل گفتین اینه که فروشنده ها رکب خوردن