کد مطلب: ۴۹۵۱۰۲

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۹ آذر ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 9 آذر 99 چقدر بود؟

در حالی که برخی معامله‌گران، سعی داشتند با جوسازی پیرامون اتفاقات سیاسی قیمت دلار را بالاتر ببرند، در بازار رسمی، صرافی‌های بانکی، نرخ فروش دلار خود را پایین‌تر آوردند. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 9 آذر 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز سکه مسیر کاهشی را در بازار آزاد در پیش گرفت اما دلار مسیر افزایشی را. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 9 آذر چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در اولین روز کاری هفته، دلار در بازار آزاد ۲۰۰ تومان رشد کرد و روی عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.

در حالی که برخی معامله‌گران، سعی داشتند با جوسازی پیرامون اتفاقات سیاسی قیمت دلار را بالاتر ببرند، در بازار رسمی، صرافی‌های بانکی، نرخ فروش دلار خود را پایین‌تر آوردند.

روز گذشته، صرافی ملی نرخ فروش دلار خود را ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت کرد که ۵۰ تومان کمتر از روز پنج شنبه بود. به‌نظر می‌رسد بازارساز قصد داشت چنین پیامی را به معامله‌گران منتقل کند که شرایط بازار نسبت به گذشته تغییر نکرده است و همچنان به‌دنبال افت پله‌ای قیمت‌هاست.

در بازار متشکل هم دیروز قیمت فروش دلار به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی رفته بود. به‌نظر می‌رسد این مساله هم نقش یک سیگنال‌دهنده به بازیگران رسمی بازار را داشت که خرید دلار ریسک ضرر زیاد را به‌دنبال دارد.

گفته می‌شود که تعطیلات کرونایی هم موجب شده است که تقاضاهای حواله‌ای افت کند. عده‌‌ای نیز عنوان می‌کنند، تعطیلات اخیر موجب شده است که تقاضای مصرفی برای طلا افت زیادی را تجربه کند و این موضوع زمینه‌ساز افت قیمت‌ها در این بازار شده است.

روز گذشته، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای یک میلیون و ۳۵ هزار تومان رسید. البته نزول بهای اونس طلا به زیر هزار و ۸۰۰ دلار هم در ریزش گرم طلای ۱۸ عیار اثر داشت.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.