کد مطلب: ۵۵۹۰۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار در آغاز دولت رئیسی / اسکناس امریکایی گران می‌شود یا ارزان؟

قیمت دلار در آغاز دولت رئیسی / اسکناس امریکایی گران می‌شود یا ارزان؟

آنطور که از نظرات مخاطبان برمی‌آید، برخی انتظار دارند با آغاز دولت ابراهیم رئیسی دلار موقتا با کاهش قیمت مواجه شود. در مقابل اما برخی دیگر معتقدند وضعیت اقتصاد کشور پیچیده‌تر از آن است که کاری از دست دولت جدید برآید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتهای هفته جاری دلار دوباره سقف سال ۱۴۰۰ را فتح کرد و به کانال ۲۵ هزار تومان صعود کرد. این در حالی است که آخرین بار انتهای فروردین ماه بود که نرخ دلار آمریکا در این کانال نوسان کرده بود.

حالا پیش‌بینی کارشناسان درباره حداقل نرخ این اسکناس،در ماه‌ها و هفته‌های آینده ۲۵ تا ۲۸ هزارتومان است.
اما مردم در انتظار چه نرخی در بازار ارز هستند؟ در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در این باره را می‌خوانید:

« با شروع دولت آقای رئیسی دلار ارزان میشه…البته به شرط این که آقای رئیسی با روش خودشان و با تکیه بر باور خودشان کار را شروع کنن. اول باید سراغ ۴۰۰ میلیارد دلاری که عده‌ای خاص گرفتند و برنگرداندند را بگیرن تا حساب کار دست تمام اخلال گران و رانت خواران بیاید»

« به محض روی کار آمدن اقای رئیسی، یکی دوماه سعی می‌کنن قیمت دلار رو کنترل کنند، بعدش دلار خیز برمی‌داره به سمت ۳۰ هزار تومن و بالاتر»

« اون کسایی که میگن دلار میاد پایین فکر کنم خودشون مسئول فروش نفتن! این مملکت به جز فروش نفت و گرفتن آفتابه و لگن به جاش درآمد دیگه ای هم داره مگه؟!!»

« دلار ازاین هم میاد پایین تر. مردم آگاه باشید وگول نخورید. همیشه یه سری افراد سودجو این جو را راه می‌اندازند تا مردم پولشون را بیاورن و دلار بخرند وبعد ضرر کنند و اونها استفاده»

« الان از سال قبل کسری بودجه داریم، سه ماه تابستان ازجیب ملت تامین میشه، دوباره پاییز به نرخ قبلی برمی‌گرده درکل هرسه چهارماه این کار و انجام میدن»

« اگربرفرض مثال برجام به نتیجه هم برسد هیچ اثرمثبتی دراقتصاد ایران نمی‌گذارد،چون اولاًتحریم‌ها لغونخواهد شد بلکه به حالت تعلیق درمیادکه هر۱۲۰روزباید باتائید امریکا تمدید شود.

تازه،باهمین شرایط هم همه تحریم‌ها را تعلیق نمی‌کنند که! با این شرایط هیچ شرکت وکمپانی جرات نمی‌کند ریسک سرمایه گذاری درایران رابپذیرد ودوم اینکه انقدردولت اقای روحانی پول بی‌رویه چاپ کرده که هرچی پول بلوکه شده هم ازاد بشود ازقبل پیشخورشده.

سوم اینکه کشور کسری بودجه وحشتناک داردحالا با این شرایط اگردولت جدید بتواند همین شرایط راهم حفظ کند کلی هنرکرده ارزونی پیش کش. اقتصاد که باحرف درست نمیشود باید واقع بین ومنطقی به اوضاع نگاه کنیم والکی به خودمون دلخوشی ندهیم. خوداقای رئیسی هم فرمودند مردم با این اوضاع اقتصادی کشورمنتظرمعجزه نباشند. ادم عاقل کسیه که ازشرایط بهترین استفاده را بکند و برای خودش برنامه ریزی کند به جای اینکه رویابافی کند».

« تو سال ۹۴ دولتی سرکار اومد که شعارش رفع تحریم بود ولی الان دولتی داریم که میگه بایستی با قدرت مذاکره کرد و با این وضع بعیده توافقی صورت بگیره تازه به فرض توافقی هم بشه با توجه به حجم نقدینگی و رشد اون و رکود، ارزش واقعی دلار تا پایان سال کمتر از ۲۵ تومن نمی‌تونه باشه البته الان ارزش واقعی دلار حدود ۲۱ تومنه»

« نرخ ارز شاید بعلت بعضی وقایع سیاسی و اقتصادی و البته جنگولک بازی یه مشت دلال تا اواسط تابستان به مرز ۲۸هزار تومان برسد ولیکن با روی کار آمدن دولت جدید در شهریور امسال مجددا به زیر ۲۲ هزار تومان سقوط خواهد کرد»

« با ادامه تحریم به تورم ونزوئلا می رسیم و احتمالا دلار بالای سی هزارتومان می‌بینیم»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تحریم که حرف مفت بود، معلومه کسی که تقصیر رو گردن
    چیزی می‌اندازه، هیچ کاری انجام نمی‌دهد و هیچ کاریش
    شده الااان با این قیمت‌های خودساخته و کاملاا غیرواقعی

  • عرفات

    پس با این حساب هر کی نمیتونست وضعیت و اصلاح کنه غلط کرد که کاندید شد . دیگه نمیشه و نمیتونیم نداریم

  • ناشناس

    گرانی همیشه هست نمیخوان دلار بیاد پایین. و دلار پایین نمیاد و مردم هم با این روال عادت کردند

    • ایمان

      دروغه

  • ناشناس

    دلار میشه ۱۰۰۰ تومن
    خونه میشه متری ۱۰۰ هزار تومن
    ماشین مفتتتتتتت که برا کادو بچت بخری
    در صورتیکه حقوقت رو به دلار بگیری

  • محمد

    دوستان فریب نخورید، به محض اینکه دولت رییسی شروع به کار کنه قیمت سکه و دلار کاهشی خواهد شد.

  • ناشناس

    با ورود سید بت شکن آقای رییسی شک نکنید همان هفته اول ریزش قیمت دلار را شاهد خواهیم بود و به امید خدا ماه اول ریاست جمهوری ایشان توافق وین انجام خواهد شد و دوباره ریزش قیمت دلار تا ۱۸۰۰۰ تومان را شاهد خواهیم بود
    البته بعضی ها که از طمع زیاد الان دلار خرید کردن و نگه داشتن طبیعطا باید مسایل را به نفع خودشان تحلیل کنند که دلار گران خواهد شدولی زهی خیال باطل

  • ناشناس

    مطمئن باشید همه چی میاد پایین سرمایه دارا دارن املاک و…رو میفروشن اونا باکارشناسا در ارتباط هستن مطمئن باشید ارزونی تو راهه

    • ناشناس

      آره عجب ارزونی اومد داری میبینی دلار رو برد رو 31500امروز
      ساده فریب خورده

  • ناشناس

    دلار ارزان شد ۲۸ تومن ….. آقای رئیسی مرسی خیلی ممنونم

  • ناشناس

    گیرم که دلار شد ۱۰۰۰ تومان، اصلا همه چیز ارزون شد… عمر ما که دیگه برنمیگرده؟ جوانی ما رو کی برمیگردونه؟ جوانی مون رو نابود کردن? خدا از باعث و بانی هاش نگذره

  • ناشناس

    همیشه بلدیم غر بزنیم