کد مطلب: ۵۹۰۴۶۶

سیگنال افزایشی بایدن به بازار ارز / آخرین قیمت دلار پیش از امروز دوم آبان

سیگنال افزایشی بایدن به بازار ارز / آخرین قیمت دلار پیش از امروز دوم آبان

قیمت دلار در بازار آیاد دیروز اول آبان افزایشی بود و به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اخباری از نظرات بایدن درباره مذاکرات باعث افزایش نرخ ارز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دست به دست شدن خبری با مضمون امتناع بایدن از تعهد خود به لغو تحریم‌ها حتی پس از احیای برجام و ادعای مدیر کل آژانس بین‌المللی مبنی بر جلوگیری ایران از بازرسی‌ها منجر به رشد قیمت دلار در اولین روز آبان شد.

درحالیکه دلار در مهر ماه عمدتا در محدوده ۲۷۱۰۰ تا ۲۷۳۰۰تومان نوسان داشت و با قیمت ۲۷۳۰۰تومان معاملات نقدی روز پنجشنبه را به اتمام رساند، روز جمعه در معاملات پشت‌‌خطی تحت تاثیر انتشار اخبار منفی درمورد برجام در مسیر صعودی قرار گرفت.

روز جمعه انتشار مقاله‌ای با مضمون امتناع بایدن از تعهد خود به لغو تحریم‌ها حتی پس از احیای برجام و دست به دست شدن این خبر بین معامله‌گران ارز، دلار را به مسیر صعودی سوق داد و باعث شد مرز مقاومتی ۲۷۵۰۰تومان از دست برود؛ در کنار این خبر که جو منفی به بازار تزریق کرده بود، روز شنبه با ادعای گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی مبنی بر جلوگیری ایران از بازرسی‌ها رشد قیمت دلار سرعت گرفت.

بر همین اساس با افزایش حجم خرید‌ها در پی بالارفتن انتظارات تورمی و بازگشت ناامیدی به توافق هسته‌ای در بین معامله‌گران، دلار در معاملات روز شنبه تا ۲۷۶۵۰تومان پیش رفت؛ علاوه بر این موارد، تنش‌های پیش آمده در منطقه و ابراز نگرانی وزیر خارجه انگلیس درمورد برنامه هسته‌ای ایران هم به منفی شدن جو بازار ارز دامن زده است.

حالا شواهد نشان می‌دهد که بازار ارز آبان ماه را نیز همچون مهر هیجانی آغاز کرده و با این روند برخی معامله‌گران انتظار دارند که برخی خریداران مجددا به بازار برگشته و منجر به افزایش قیمت دلار شوند؛ اما عده‌ای هم با استناد به صحبت‌های گروسی، به فروکش کردن این جو منفی و کاهش دوباره قیمت دلار امیدوارند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر به تهران برای دیدار با مقام‌های ایرانی در آینده نزدیک خبر داده و تاکید کرده که چند هفته آینده در تعیین این‌که آیا مذاکرات وین برای احیای برجام از سرگرفته می‌شود، سرنوشت‌ساز است.

حال باید دید روند صعودی دلار تا کجا ادامه خواهد داشت و آیا خبرهای مثبتی از سوی برجام مانع پیشروی بیشتر دلار خواهد شد یا نه. در این بین سطح ۲۷۷۰۰تومان از اهمیت بالایی برای تحلیلگران فنی برخوردار است چراکه با از دست رفتن این مرز احتمال افزایش قیمت دلار تا کانال ۲۸هزار تومان وجود دارد.

اما در مقابل اگر حجم خرید‌ها به حدی نباشد که دلار از این سطح مقاومتی عبور کند، با فروکش کردن انتظارات تورمی دلار به محدوده قیمت یک هفته قبل بازخواهد گشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.