خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۵۷۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلار صرافی ملی وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد

دلار صرافی ملی وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد

امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی امروز وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همین چندی پیش بود که قیمت دلار صرافی ملی با حرکتی کند وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد.

امروز نیز این ارز پس مدت کوتاهی این ارز به کانال جدید وارد شد. دلار صرافی ملی در لحظه تنظیم این گزارش در حدودرقم ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

دلیل این روند افزایشی در قیمت صرافی ملی چیست؟

عبدالله مشکانی، کارشناس بازارهای مالی پیش‌تر از این درگفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرده بود: بانک مرکزی قصد دارد فاصله قیمتی دلار صرافی ملی و ارز نیمایی را با بازار آزاد کاهش دهد.

او ادامه داد: در این میان بانک مرکزی درحال بالا بردن قیمت ارز صرافی ملی است تا شکاف بین این ارز و بازار آزاد را کاهش پیدا کند.

مشکانی همچنین بیان کرد: این شکاف و فاصله قیمتی می‌تواند باعث افزایش تقاضای سوداگرانه در بازار شود. بانک مرکزی در این اقدام قصد دارد اینگونه تقاضاها را کاهش دهد.

پیش‌بینی قیمت دلار

افزایش انتظارات تورمی و سرگردانی در احیای برجام باعث افزایش قیمت دلار در مدت اخیر شد. حال قظعنامه شورای حکام محرک جدیدی است که احتمال حرکت این ارز در چند کانال‌ بعدی را بالا برد.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: فضای آینده بشدت غبارآلود است و دیدگاهی که بشود با آن آینده را پیش‌بینی کرد تقریبا وجود ندارد.

او ادامه داد: پیش از این قیمت دلار در یک یا دو کانال بالاتر پیش‌بینی می‌شد . اما اکنون وجود مواردی مثل احتمال لغو برجام، آزادسازی قیمت‌ها و میزان انتظارات تورمی در جامعه باعث شده زاویه‌ دید ابتدای سال دچار تغییر شود. محرک این روزهای بازار انتظارات تورمی است که بیشتر ریشه در بعد اجتماعی دارد.

آخرین اخبار نرخ دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت واقعی دلار الان 40 هزار تومنه. دولت با سرکوب دلار میخواد جلوی افزایش قیمت ها رو بگیره. وای به روزی که فنر دلار باز بشه. چنان افزایش قیمت هایی رخ بده که تا حالا ندیده باشید. فعلا نوک کوه یخی رو دارید می بینید. اصل کاریش زیر آبه.