کد مطلب: ۴۰۸۶۶۶

رشد دلار و افت طلا در معاملات روز سه‌شنبه / افزایش خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری

رشد دلار و افت طلا در معاملات روز سه‌شنبه / افزایش خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری

با افزایش خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری که طی 16 ماه گذشته بر بازارهای جهانی سایه افکنده، شاخص دلار در معاملات امروز رشد کرد و قیمت جهانی طلا نیز با افت 0.1 درصدی مواجه شد.

با افزایش خوش‌بینی‌ها به امضای توافق تجاری میان ایالات متحده و چین، شاخص دلار امروز رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، در ساعات ابتدایی معاملات روز سه‌شنبه بازارهای آسیایی، دلار در برابر ین ژاپن با رشد 0.12 درصدی مواجه شد. هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 108.70 دلار معامله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه می‌گیرد، امروز با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته در سطح 97.556 واحد قرار گرفت.

در روزهای اخیر، مقامات واشینگتن و پکن اعلام کرده‌اند که پیشرفت‌هایی در روند مذاکرات تجاری حاصل شده و دولت ایالات متحده در نظر دارد اقدام به حذف برخی از تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از سوی چین کند.

جنگ تجاری حدود 16 ماه است که ادامه دارد و هر دو کشور تعرفه‌های مقابله‌جویانه بر کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند. این روند بازارهای جهانی را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است.

هرگونه پیشرفتی در این مذاکرات موجب بهبود چشم‌انداز اقتصادی جهان، تقویت دلار و بالا رفتن بازدهی سرمایه‌های پرریسک می‌شود.

هفته گذشته سیاستگذاران فدرال‌رزرو برای سومین بار در سال جاری میلادی اقدام به کاهش نرخ بهره کردند. درحالی‌که برخی از تحلیلگران معتقدند این اقدام یک بار دیگر تا پایان سال 2019 انجام خواهد شد، برخی دیگر بر این باورند که داده‌هایی که به تازگی منتشر شده نشان‌دهنده وضعیت چندان بدی نیست.

قیمت جهانی طلا نیز در معاملات روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی با افت قیمت مواجه شد. هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افت، به هزار و 507 دلار و 31 سنت رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.