کد مطلب: ۴۰۷۲۶۰

قیمت دلار و طلا در معاملات روز دوشنبه / دلار در بالاترین سطح دو هفته اخیر قرار گرفت

قیمت دلار و طلا در معاملات روز دوشنبه / دلار در بالاترین سطح دو هفته اخیر قرار گرفت

در اولین روز از معاملات هفتگی شاخص دلار به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید. هر اونس طلا با قیمت هزار و 504 دلار و 60 سنت معامله شد و بدون تغییر باقی ماند.

درحالی‌که در روزهای پایانی این هفته قرار است نشست مقامات فدرال‌رزرو برای تصمیم‌گیری در مورد ادامه سیاست‌های انبساطی برگزار شود، در اولین روز از معاملات هفتگی، قیمت دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح دو ماه گذشته رسید.

هر دلار امروز به‌ازای 108.72 ین مبادله شد که این بالاترین رقم از ابتدای ماه آگوست تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز ، همچنین از آنجا که انتظار می‌رود، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا 31 ماه ژانویه به تعویق بیافتد، در معاملات روز دوشنبه پوند انگلیس هم در برابر دلار و هم در برابر یورو کاهش یافت.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز در سطح 97.827 واحد قرار گرفت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد شاخص دلار در معاملات هفته گذشته با رشد 0.6 درصدی مواجه شده است.

قیمت یوان در نسخه آفشور به بالاترین سطح از سیزدهم ماه سپتامبر رسید. هر دلار امروز به‌ازای 7.0450 یوان معامله شد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در نشست این هفته مقامات فدرال‌رزرو، نرخ بهره آمریکا بار دیگر 0.25 درصد کاهش خواهد یافت.

قیمت جهانی طلا اما با کاسته شدن تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و چین بدون تغییر باقی ماند. این در حالی است که در آخرین روز از معاملات هفته گذشته فلز زرد یک درصد رشد کرده بود.

هر اونس طلا امروز با قیمت هزار و 504 دلار و 60 سنت معامله شد.

طی پانزده ماه گذشته هر دو اقتصاد بزرگ جهان -ایالات متحده آمریکا و چین- تعرفه‌های مقابله‌جویانه‎ای را علیه کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند. مناقشات تجاری و افزایش تقاضا برای طلا به‌عنوان دارایی امن موجب شده تنها طی یک سال گذشته قیمت جهانی طلا 17 درصد افزایش یابد.

جنگ تجاری میان دو کشور به بازارهای مالی هم سرایت کرده و این روند موجب شده بانک‌های مرکزی در سراسر جهان اقدام به کاهش نرخ‌های بهره کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب می‌شود، در روز پنج‌شنبه بدون تغییر باقی مانده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.ذ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرهاد

    الان مثلن با این مقاله ی عجیب شما قیمت دلار به پول ایران چقدر شده؟

    • الهام میرمحمدی

      در این «گزارش» و نه «مقاله» بازارهای جهانی طلا و دلار مورد بررسی قرار گرفتند. در بازار جهانی دلار یا به عبارت دیگه شاخص دلار، قیمت دلار آمریکا در برابر شش ارز مهم جهانی سنجیده می‌شود. برای دونستن قیمت دلار در ایران باید اخبار داخلی رو مطالعه کنید.

  • جانی

    ننوشتین که دلار چنده?

  • ناشناس

    س فقط ملت بدبخت شدن که بعضی جاها ملت فرزندانشان را به مدرسه نفرستادن مسل خودم که بیکاروبی پول افتادیم وشکمشون نداریم سیرکنیم برسه لباس وکفش کسی که توروستاها زندگی می کنن سربزنن ببینن باچه مکافات روبرو شدن خداخودش برای مارحم کنه

  • ناشناس

    فقط خود خدا باید رسیدگی به احوال مردم کنه واقعاً دنیارو دارن وارونه میکنن