کد مطلب: ۵۵۵۵۵۹

آخرین قیمت دلار پیش از امروز اول تیر

آخرین قیمت دلار پیش از امروز اول تیر

دلار در خردادماه با سرعت در مسیر صعودی حرکت کرد و توانست تا کانال ۲۴ هزار تومانی بالا بیاید. قیمت دلار در بازار دیروز ۳۱ خرداد با ۰٫۶ درصد افزایش، ۲۴,۰۹۹ تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در خردادماه با سرعت در مسیر صعودی حرکت کرد و توانست تا کانال ۲۴ هزار تومانی بالا بیاید. روند افزایشی اسکناس آمریکایی در آخرین روز این ماه نیز ادامه یافت و روز دوشنبه، ۱۷۰ تومان رشد قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار تومان رسید.

دنیای اقتصاد نوشت:

با رشد روز آخر‌، بازدهی دلار در خردادماه به ۵/ ۴ درصد رسید. این رشد در حالی اتفاق افتاد که اسکناس آمریکایی در اردیبهشت حدود ۴ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. روند متفاوت دلار در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نشان می‌دهد که سرعت جا‌به‌جایی معامله‌گران در سال ۱۴۰۰ سریع بوده است. در دومین ماه بهار، فروشندگان قدرت زیادی داشتند، ولی در ماه خرداد، خریداران قوی بودند و توانستند به راحتی کانال‌های ۲۳ و ۲۴ هزار تومانی را فتح کنند.

افزایش قیمت دلار در دوران انتخابات

رشد دلار در شرایطی رخ داد که تا روز جمعه، بازار تحت‌تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داشت. به گفته فعالان، در دوران انتخابات، معامله‌گران درباره خرید ارز احتیاط می‌کردند. با این حال، نگرانی از آینده اقتصادی موجب می‌شد عده‌ای خریدهای خود را بیشتر کنند. گروهی از معامله‌گران باور دارند اگر احتیاط دوران انتخابات و مذاکرات هسته‌ای در جریان نبود، دلار می‌توانست با حجم بیشتری از تقاضا رو‌به‌رو شود.

در کنار این، گفته می‌شود که شماری از معامله‌گران تصور می‌کردند که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، میزان عرضه بازارساز زیاد بوده است. این عده باور دارند پس از انتخابات، عرضه ارز کاهش خواهد یافت و از آن هنگام بهتر است که در قامت خریدار وارد بازار شوند. با تمام این تفاسیر، دلار در خردادماه به ندرت توان عبور از مقاومت ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به دست آورد. همین مساله نشان می‌دهد قدرت خریداران بازار از یک اندازه‌ای بیشتر نشده است. تحلیل‌گران فنی باور دارند، در صورتی که دلار از محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰تومانی بالاتر برود، سرعت خریدها بیشتر خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.