کد مطلب: ۴۶۴۶۳۵

قیمت دلار ۳ مرداد ماه سال ۱۳۹۹

قیمت دلار تا پیش از روز جمعه چطور بود؟ / ۲ سیگنال برای آینده ارز

قیمت دلار تا پیش از روز جمعه چطور بود؟ / ۲ سیگنال برای آینده ارز

قیمت دلار در آخرین روز هفته چطور بسته شد؟ این رقم چه تفاوتی نسبت به روز چهارشنبه داشت و چه سیگنال‌هایی برای آینده آن قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار دیروز دوم مرداد ماه با ۰٫۳ درصد کاهش، ۲۰ هزار و ۲۹۱ تومان اعلام شده بود.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی نیز ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری کردند. قیمت دلار در بانک مرکزی هم همچنان ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

اما در بازار جهانی وضعیت دلار چطور است؟

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات دیروز با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۴.۸۶ واحد بسته شد.

همچنین در اخبار دیروز می‌‌شد دو سیگنال جدید برای بازار ارز مشاهده کرد. مذاکرات ایران با دیگر کشورها از سویی و ایفای تعهدات صادرکنندگان از سویی دیگر.

روزنامه‌ها امروز به نقل از حسن روحانی نوشتند که او حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن غیرقابل قبول دانستن افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت کالاها، به مردم اطمینان داد که طی هفته‌های آینده شاهد قیمت متعادل ارز خواهند بود.

رئیس‌جمهوری گفته است: همچنین باید بتوانیم کاری کنیم از ارزی که امروز در کشورهای دیگر به‌عنوان ذخیره داریم، استفاده کنیم و در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام گرفته و حداقل سه کشور در این روزهای اخیر اقدامات خوبی انجام دادند و امیدواریم که ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار گیرد و مردم شاهد یک قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.

علاوه بر این، امروز دنیای اقتصاد گزارش داد: مسوولان سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۳۰۰ صادرکننده ۱۰۰ درصد تعهد ارزی خود را انجام داده‌اند و تمامی ارزهای صادراتی خود را به چرخه اقتصادی بازگردانده‌اند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد که این صادرکنندگان، حدود ۹ میلیارد دلار از صادرات سال ۹۷ را به کشور بازگردانده‌اند و قرار است عملکرد این فعالان اقتصادی در زمره شرایط لازم برای انتخاب صادرکنندگان نمونه قرار گیرد و این فعالان به وسیله برنامه‌های حمایتی مختلف تشویق شوند.

درباره آینده قیمت دلار می‌توانید نظرات مردم را در گزارش پیش‌بینی مردم از قیمت دلار مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این راه که میروی به هندوستان است
    برای پایان آمدن ارز تنها را بعبارتی زیر است،
    ۱-برگرداندن پولهایی که در بانک‌های سویس است
    ۲ -فروش ارز توسط بانکها و کوتاه کردن دست دلالان یعنی صرافان با قیمت گزاف
    ۳ – جلوگیری از دزدی و اختلاس و شفاف بودن دولت. با این شرایط خواهید دید که قیمت ارز به ۴۲۰۰ می‌رسد و همه قیمتها بجای خود بر میگردد

    • ناشناس

      واقعیت همین است

    • خدا کنم دلار تا 4ماه دیگر بیاد روی 3تومان و هرچی دلمون خواست بخریم

      خیر

  • ناشناس

    عجبااااا

  • ناشناس

    دالر تاسه ماه آینده میشه هفت تومان حواستون باشه بیچاره نشید الان بفروشید به بانکها. دلم سوخت که گفتم

    • حسن

      قیمت دلار کمتر از۲۵۰۰۰ تومن به نفع هیچکس نیست

    • حسین

      ظاهرا فقط به نفع تو و امثال تو ست که رفتید دلار تو این قیمتا خریدید الان تو موقعیت خدایا عجب اشتباهی کردم, هستی. بزودی وقتی دلار شد 15 تومن متوجه میشی چه خبره. اگر یه مقدار فکر میکردی هیچ وقت همچین نظری نمیدادی چون یه بچه مدرسه ای هم میدونه هرچی دلار قیمتش پاینتر باشه زندگی مردم راحتره و به نفع همه س. تا دیر نشده برو دلاراتو بفروش. 9 میلیارد دلار وارد خزانه بانک مرکزی شده.. سقووووط ازاد در راه دلاره

  • رضا

    دکتر خوش چهره اقتصاددان گفتن مردم اگه دلار بخرن گرون میشه حالا شما خودت عمق فاجعه رو ببین.دولت بافزایش قیمت دلار وطلا و مخصوصا خودرو سعی در تامین کسری بودجه از جیب مردمه.خودتونو به کاهش دلار وعده ندین .به زودی بورس سقوط میکنه ومردم سرمایه هاشونو به سمت خرید دلار میارن

  • محسن

    دلار تا 14 تومن پایین میاد و بین کانالهای 14 تا 16 نوسانات بسیار کوچیکی خواهد داشت، جا داره تشکر کنم از همه ی دلال هایی که دلار 25 تومانی رو به صورت کلان خریدند و به جبران کسری بودجه کمک کردند.

  • علی

    ی یارویی اینجا با پرچمایی مختلف داره زور میزنه بگه دلار میاد پایین
    خب ، نشون میده ، دارن تو فضای مجازی زور میزنن که مردم رو فریب بدن
    من حتی اگه دلار بیاد هزار تمن هم حاظر نیسم بفروشم
    چون میدون دلار پوله ولی تمن گوووه هم نیس
    هرچقد هم روحانی دلار توزیع کنن باز مردم میخرن و نمیفروشن
    اهرگز دلار صادرکننده هاا جوابگوو نیست

  • ناشناس

    دلار ثابت میمونه روی 18

  • ناشناس

    بابا این همه آسمون ریسمون بافتن نداره که. دلار همیشه مقدار زیادی رشد میکرده و مقداری هم اصلاح داشته. الانم از ۱۶ تومن رفته ۲۶ تومن و برگشته تا ۲۲ تومن اصلاح کرده. یه مدت تو همین محدوده نوسان میکنه و بعد دوباره این داستان تکرار میشه.

  • حسین

    ما آخر نفهمیدیم چرا مردم ما به گرونی دامن میزنن؟! چرا همه حجوم میبرن سمت چیزی که اصلا قرار نیست گرون بشه ولی بعد از حجوم خود به خود گرون میشه؟! چند سال پیش مردم ماشین نخریدن،قشنگ یادتونه که مونده بود رودستشون والتماس میکردن خودروسازا؟؟ مگر اونموقع تحریم نبودیم؟ وضعیت فعلی ما از وضعیت دوران جنگ که بدتر نیست! چطور پس اونموقع هیچ اتفاقی نیفتاد و همه پشت هم بودن!! خداوکیلی بیاید به خودمون رحم کنیم حداقل یک بار هم شده.پولمون بی ارزش شده درست! ولی خودمون که بی ارزش نشدیم!!

  • حسین

    آقایی که از افزایش دلار خوشحالی،اگر یه مقدار انسانیت داشتی متوجه می‌شدی که اون بیمار سرطانی که زندگیش به دارو بستگی داره ونمیتونه داروشو بخره یعنی چی!اون جوونی که نمیتونه ازدواج کنه یعنی چی!الان پیش خودت میگی به من چه،رییس جمهور باید بفهمه! نه داداشم همه ما مسئولیم در قبال این اوضاع! خودمون دامن می‌زنیم به این وضعیت ها! همه منتظر نشستیم ببینیم آقای روحانی چه کار می‌کنه برامون،دریغ از اینکه خود مردم هستن که سرنوشتشونو تعیین میکنن،اگر مردم پشت هم باشن،این دولتها که چشمش به دست مردمشه! حالا باز دعا کن دلار گرون بشه تا آخرش ببینیم کجا میخوای ببری؟!!