کد مطلب: ۶۰۰۸۵۷

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۵ آذر

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۵ آذر

قیمت دلار در بازار دیروز پنجشنبه، ۲۸,۸۰۸ تومان اعلام شده است. با رشد اقتصادی آمریکا روند صعودی دلار از سر گرفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا آمار نهایی رشد اقتصادی سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۲.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۴.۶ درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و ۰.۶ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

این رشد اقتصادی که چهارمین رشد فصلی متوالی ثبت شده این کشور بوده است، بیش از همه تحت تاثیر رشد بخش سرمایه گذاری ثابت قرار گرفته که رشد آن ۴.۱ درصد اندازه گیری شده است.

برای چهارمین هفته متوالی، ارزش یورو در برابر دلار در کانال ۱.۱۲ باقی مانده که این عدد کمترین ارزش ثبت شده ارز واحد اروپایی در برابر قیمت دلار طی ۱۶ ماه اخیر بوده است.

فرانسوا ویلروی- مدیر ارشد بانک مرکزی اروپا- با بیان اینکه به نظر می رسد دیگر ضرورتی برای خرید گسترده اوراق توسط این نهاد وجود ندارد، گفت: احتمالا این برنامه در مارس سال آینده به طور کامل متوقف می شود. البته این مدیر اروپایی به زمان افزایش نرخ بهره اشاره نکرد که باعث ناامیدی بازار شد.

همان طور که پیش از این نیز انتظار می رفت، دولت بایدن که از عملکرد جروم پاول- رئیس کنونی بانک مرکزی آمریکا- رضایت داشت، وی را بار دیگر برای این سمت نامزد و برای اخذ رای اعتماد به مجلس سنا معرفی کرده است.

پاول اگر چه در دوره ترامپ به این سمت منصوب شد اما با وی اختلافات زیادی داشت و ژانت یلن- وزیر خزانه داری- که خود نیز سابقه ریاست بر فدرال رزرو را در دوره زمامداری باراک اوباما در کارنامه دارد، بارها از تمدید ریاست پاول بر بانک مرکزی آمریکا حمایت کرده بود.

بانک های مرکزی بزرگ کماکان ترجیح می‌دهند به تزریق نقدینگی به بازارهای مالی ادامه دهند. بانک مرکزی چین تقریبا هر دو هفته یک بار معادل ۱۰۰ میلیارد دلار به بازار تزریق می کند و بانک مرکزی ژاپن نیز اعلام کرد حدود نیم تریلیون دلار برای کاستن از تبعات کرونا بر روی اقتصاد این کشور به بازارها تزریق خواهد کرد. این بسته محرک، سومین بسته محرک بزرگ از نوع خود در طول همه گیری کرونا و یکی از بزرگ ترین بسته‌های اعتباری در طول تاریخ معاصر ژاپن محسوب می شود.

وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی به ویژه در حوزه تورم و رشد اقتصادی در دیگر نقاط به کمک دلار آمده و تقاضا را برای خرید اسکناس سبز افزایش داده است. آمریکا احتمالا به نخستین کشوری در بین اقتصادهای پیشرفته تبدیل خواهد شد که بانک مرکزی آن نرخ بهره را افزایش می دهد. در حالی که مدیران بانک های مرکزی اروپا و ژاپن کماکان سیگنال مثبتی از احتمال افزایش نرخ بهره مخابره نمی کنند این مساله ممکن است در آمریکا تا پایان همین امسال (کمتر از دو ماه دیگر) رخ دهد.(ایسنا)

آخرین اخبار بازار و قیمت دلار را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم از دولت رئیسی همه شون مثل هم اند