کد مطلب: ۸۱۴۷۷۹

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار ۷ خرداد ۱۴۰۲ / سهم دلار از چراغ سبز روابط سیاسی

قیمت دلار 7 خرداد 1402 / سهم دلار از چراغ سبز روابط سیاسی

روز گذشته قیمت دلار معامله‌گران را غافلگیر کرد. این اسکناس افزایش محدودی داشت و از کف ۵۱ هزار تومانی فاصله گرفت. در این میان قرار است امروز سلطان عمان برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کند. آیا دلار سهمی از این روابط دوستانه سیاسی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز روز گذشته افزایش محدود قیمت دلار برخی فعالان بازار ارز را غافلگیر کرد. سفر سلطان عمان که قرار است امروز وارد تهران شود؛ هفته گذشته توانست قیمت دلار را به کف کانال ۵۱ هزار تومانی برگرداند. اما دیروز دلار ۳۵۳ تومان رشد داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۷۸۵ تومان معامله شد.

به نظر می‌رسد برخی فعالان بازار ارز سفر سلطان عمان را جدی نگرفتند و امیدی نیز به دستاورد سیاسی و اقتصادی بزرگی در پی این دیدار ندارند.

Screenshot 2023 05 27 at 11.34.09 PM

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار امیدی به گشایش‌های اقتصادی زیاد در پی این سفر ندارد. نهایت تاثیری که این دیدار می‌تواند بر روند قیمت‌ها داشته باشد همان کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی پایان هفته گذشته بود.

این سومین سفر بالاترین مقام کشور عمان به ایران است. سلطان‌قابوس (پادشاه پیشین عمان) عالی‌ترین مقام عمان ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب به تهران سفر کرد. در سال ۱۳۹۲ وی بار دیگر برای میانجیگری در روابط ایران و آمریکا عازم تهران شد. در سفر قبلی سه شهروند آمریکایی بازداشتی در ایران بعد از پرداخت وثیقه آزاد شدند. اکنون سلطان هیثم بن‌طارق آل سعید، پسرعموی پادشاه فقید عمان در راه تهران است و باید دید نتیجه این دیدار برای بازارهای مالی چه خواهد بود.

گفتنی است روز گذشته، تقاضا برای دریافت دلار توافقی در بازار ارز بسیار کم شده است. به اعتقاد معامله‌گران، شرایط دریافت دلار توافقی سخت شده و دریافت آن توجیه اقتصادی برای مردم ندارد.

قیمت نرخ‌های مختلف

قیمت دلار روز گذشته در مرکز مبادله طلا و ارز بدون تغییر ماند. این اسکناس در سایت بازار متشکل ارزی همانند روز پنجشنبه چهارم خردادماه قیمت‌گذاری شد. اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۶ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۶۴۲ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو روز گذشته در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۸۰۷ تومان معامله شد و ۳۶۸ تومان افزایش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۵۳۷ تومان رسید و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۳۹۸ تومان عرضه شد. و حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

روز گذشته درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و ۴۲۰۰ تومان معامله شد. قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی نیز همانند دلار تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۵۲۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۷۴ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.